Gutenmorgen Allen mit einander, - Reisverslag uit Laufenburg, Duitsland van sjef boesten - WaarBenJij.nu Gutenmorgen Allen mit einander, - Reisverslag uit Laufenburg, Duitsland van sjef boesten - WaarBenJij.nu

Gutenmorgen Allen mit einander,

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

03 Mei 2014 | Duitsland, Laufenburg

Laufenburg, 03-05-'14, 7.15 Uhr.

Die Wettervorhersage des Herrn Pierre Paulusmam lautet: heute 40% Regen, Temperatur 8 bis 11 Gr.; für Sonntag, halbbewolkt und für Montag sonnig. Maar dan zijn we hier weer zo'n 200 km vandaan.. Denk wel dat we langs een goede fietswinkel moeten, in Sank Moritz sneeuwt, kijken of daar sneeuwkettingen of winterbanden te krijgen zijn… Rustig nachtje tot 6.30 toen meneer pastoor in de kerk naast het Hotel vond dat er 'geweckt' moest worden.. Gelukkig dat onze mindergelovige padre Gerardo niet bij ons was.. die had hem wel even… Trouwens hoe ik het den diejen, dyslectisch als hij is, leest hij niet graag en madre Troedy zal wel geen tijd hebben om hem voor te lezen.. druk, druk, druk en nog eens druk; misschien dat nu de zwemclub 2014 om 7.00 uur 's morgens gestart is met zwemmen in de Kuulen de dag meer uren telt, de drukte wat meer verdeeld kan worden… We horen het wel…
Etappe vandaag? ondanks dat we in Zwitserland zitten, valt het mee een vrij vlakke etappe, soms net langs de Rijn, soms er iets van af, Zwitserland in en uit, Duitsland uit en in.. Trouwens Napoleon heeft hier de scheiding bewerkstelligd tussen Zwitsers en Duits Laufenburg in 1801, maar ze leven hier in Gemeinschaft freundlich zusammen, vieren samen Carnaval, de optocht gaat door beide Laufenburgen…
Prettige dag verder, we gaan ontbijten en dan verder…. naar ????? Wir werden sehn wo das heute endet.. die Gruuss

  • 03 Mei 2014 - 09:00

    Trudy:

    Nee, we zwemmen nog niet smorgens vroeg. We hebben de zon nodig om op te warmen en die gaat vandaag zowaar schijnen. Vandaag dus een tweede poging, terwijl Gerard het water aansluit zodat er. Kortaangebonden ook nog koffie is km ons op te warmen. We zullen dese week nog wel doorkomen met de 'middagploeg' denk ik.
    Ja, ik lees natuurlijk de stukjes voor vanaf mijn telefoon, maar ja, dan kan hij niet direct reageren. We fietsen in gedachten met jullie mee, en het gaat als een speer! Mooi, dan heb je lekker veel tijd straks om je onder te dompelen in de Italiaanse cultuur en om ons daarin bij te spijkeren.
    Gisterenavond nog langs geweest bij die keukenboer van ons, daarna lees ik dat je hem vernoemde in je vorige stukje. Zal hem ook maar voor gaan lezen. Want die is zo mogelijk nog drukker als Gerard. Het huis begint ergens op te lijken. Ik durf al naar binnen, alle steunbalken zijn aan elkaar gelast en de achtergebleven weeropgemetseld. De Friese dakdekkers zijn bijna klaar en glas komt er volgende week geloof ik in.
    Fiets ze vandaag, huis staat er nog volgens onze Paul en mijn volgende auto wordt een Golf diesel geloof ik. Lekker snel en rijdt veel zuiniger als mijn Polo...

  • 03 Mei 2014 - 09:04

    Trudy:

    Sorry voor foutjes, dikke vingers, klein toetsenbordje op m'n telefoon. Rare automatische spelling. Ergens zou 'achtergevel weer' moeten staan. De rest is duidelijk volgens mij.

  • 03 Mei 2014 - 09:16

    Sandra Verhagen:

    Hoi Sjef en Josine,
    Fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie trip.
    UUh..die kerkklokken bende gullie toch gewend??? Jullie wonen tenslotte in het durpku L'boom toch ok bij dè kerkske...

    Hoop dat jullie passende winterbanden aan kunnen komen, mocht dat nodig zijn...
    Succes en leuk om jullie reisverslag steeds te lezen... volgen we jullie
    Groetjes Sandra Hedje en Salamander. x

  • 03 Mei 2014 - 17:33

    Pim:

    Dag Annie en josine,
    Leuke verslagen, mesjien geisse nog ein book schrieve in Dn gepensioneerde vrije tIed.
    Vraag : maakt de kachelman nog steeds die kachels van Heineken vaten? En wat koste die?
    Mesjien dat m'n agterbuurman aug zo'n Kechelke wilt hubbe?.....ig heur ut Waal....veel fietsplezeer....pim

  • 03 Mei 2014 - 18:44

    Padre Gerardo:

    Gruuuzz mit tem Hand Freunde auf dem grossen Fahrrad.
    Jonge Jonge Jonge wat zijn jullie al een aardig eindje op weg zeg.
    Net een week geleden dat we den dokter mi zien vrouw uutgezwaaid hebben op de Langenboomseweg in Mill. Met daarna nog een klein afscheid met picknick en petit committee in Ysselstein, mijn tranen zijn nog niet opgedroogd.
    Ik heb jullie heroïsche toch tot nu toe gevolgd en mijn jaloezie is wederom ruim aanwezig. Ik mis mezelf wel bij jullie.
    Zoals je al gelezen hebt is ons strand aan de Kuule alweer zomerklaar. Deze morgen mocht ik zelfs de Kuule-nimfen Trudy en Ria samen met Piet de Roemeen vastleggen op de gevoelige plaat bij de eerste duik met een watertemperatuur van 11 graden. Heroes!!
    Verder komen de eerste foto's binnen van onze vrienden in Chatel, waar het huis van TFJ&J een nieuw jasje krijgt van red ceder. Schitterend hout waaraan ik een beetje heb mogen schuren en schilderen.
    Ik hoop dat de Heere Jezus nu wel snel dagen zonder regen gaat plannen voor jullie; Hoewel die verhalen van die superblubber paden in Spanje vond ik ook wel het leuk.
    Mijn opdracht van heden aan jullie is uit te zoeken waar mijn bovenvermelde groet vandaan komt en wat die eigenlijk inhoudt.
    Was ie weer voor vandaag.
    Veel plezier de komende dagen en kilometers en houd die fiets overeind Mr Hechtsetje!!
    Uw vriend en toeverlaat,
    Padre Gerardo.

  • 04 Mei 2014 - 12:09

    Ans:




    Zondagmorgen, koffie....geen krant.....geen reisbericht!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 105425

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: