donor memoratie vanuit Liechtenstein - Reisverslag uit Eschen, Liechtenstein van sjef boesten - WaarBenJij.nu donor memoratie vanuit Liechtenstein - Reisverslag uit Eschen, Liechtenstein van sjef boesten - WaarBenJij.nu

donor memoratie vanuit Liechtenstein

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

05 Mei 2014 | Liechtenstein, Eschen

Eschen, Liechtenstein, 04-05-'14, 22.00 Uhr

hallo kleine en grote sponsoren
Na inzage van de lijst ben ik er enkele vergeten te memoren, waarvoor mijn verontschuldiging.. het betreft de kilometrage van 800- 1000 die we vandaag en gisteren gepasseerd zijn… te weten:
- unne meneer uut Langenboom, uit een nest van alleen maar jongens, moeder overleden; zijn vader, ondanks de nodige mankementen nog steeds op de been, als een van de weinige Langenbommers genesteld in Mill. Dizze meneer (de sponsor geleuf ut of nie was ijshockeyfan, nu niet meer zo, is door de wereld getrokken en heeft er iets van geleerd… alleen zijn is ook maar niets…; promotie gemaakt op zijn werk door hard te studeren, kostte hem de nodige hoofdbrekens tot aan cluster headache toe. Nu hopelijk weer in rustiger vaarwater samen met zijn Livia die ook maar moet wennen aan het Langenboomse 'rustige' leven.. ut duuzelt haar soms ervan…
- enne dan unne oude bekende uit St. Hubert, het nodige meegemaakt in de Voortsestroat.. loopt of vliegt liever gezegd daar unne piloot in de armen en verhuusd noar R'voort; dat is een stuk lopen van St. Hubert, vandaar 2 nieuwe knieën enne diejen piloot vliegt haar nog steeds overal achterna, zij het dat zijn brevet al lang verlopen is..
- hoe heet die fabriek ook al weer met diejen toren aan de Wanroijseweg, juist ja, van Hout.. een bekende naam in Mill, er wonen er verschillende, ook die die afscheid hebben moeten nemen van hun naaste, hoe jammer ook, hoe mooi ook, duurde wel even, maar dat was misschien wel nodig om afscheid van hem te nemen…
- enne danne, unne die in Wanroij woont, al jaoren in de watten gelegd wordt door 'mien' zuster….. ik vergeet nooit dat hij, in de tijd dat de praktijk verhuisde van de Julianastraat naar de Langenboomse weg, mij hielp met de afvoer van de gesloopte materialen.. nadien heb ik nogal moeite moeten doen om hem te laten stoppen met roken, dat lukte pas goed toen hij zijn hobby met zijn vrouw, wandelen, niet meer kon uitvoeren i.v.m. pijn in zijn benen op basis van een bloedvat vernauwing… Sommigen 'luisteren' pas als de nood aan de man is.. hij dus ook, het ga jullie goed daar in Wanroij.. bedankt voor de donatie
- de hoofdstad van Limburg is…. die van Brabant is…. die van Nederland is… juist ja die woont en leeft al jaren in Mill & St. Hubert, heeft net afscheid genomen van haar hobby in het Millse!! wat nu: omaatje spelen??? haar man verzorgen??? of samen genieten van de oude dag.. het ga je/jullie goed, daar in de Jachthoornstraat…
- dochter van… unne echte… net zo gek als diejen ouwe op verkes… kan er niet vanaf… alleen onder unne baas werke da's niet zo makkelijk … eigen baas spelen was niet mogelijk,
mos verhuuzen… moeder van een nest… en ook daar alle tijd en aandacht voor nodig.. ik denk dat haar moeder, naar beneden kiekend, wel tevree is over al die inzet.. ze het het van genne vreemde..
- aan de eikenlaan… niet zo'n grote laan in Langenboom, mer d'r woont me toch wa volk… opa en oma vlak in de buurt, echte L'bommers, SES fan tot en met, helaas nu geveld door een vervelend onderstel.. kan er niet mee uut te voeten, er zal iets aan gedaan moeten worden anders dan…

- enne dan, een hulpje van Sinterklaas qua voornaam, werkte bij het water, mer nu ? een hulpje van un poets… un poets die het maar niet laten kan om te werken, werken en nog eens werken.. de lagere school blonk aan alle kanten, inmiddels ook oma en oma van… Goede bekenden/vrienden van die militair oorspronkelijk uut L'boom met die achternaam die op een typisch Langenboomse stam berust, en die nu hier en dan daar over de wereld als militair zijn kost verdienend (of is ie ok al met pensioen?)..en diens vrouw? enne van Martens, dacht dat die buuten Langenboom omkwamen van de heimwee..

  • 06 Mei 2014 - 00:44

    Antoinette:

    Hallo Sjef en Josine,
    Hartelijk dank voor je/jullie goede wensen!
    Genieten van de 'oude dag' schuiven we nog even voor ons uit; 'When I'm Sixty Four' is nog een aantal maanden op mij van toepassing. Dit populaire liefdesliedje van The Beatles gaat over samen oud worden en daar gaan we voor.

    Succes met alle lichamelijke en materiele ongemakken en verder........goede reis!
    Groet, Antoinette

    leestip voor vrouwen!
    In 'Een kwestie van lef' zet Joyce Roodnat de genoegens van het ouder worden op een rij en ze beschrijft hoe elke 40+, 50+ en 60+vrouw daar haar voordeel mee kan doen. Het taalgebruik van Joyce Roodnat is lijfelijk, realistisch en onomwonden
    Titel:
    Een kwestie van lef.
    Stijlgids voor vrouwen tussen de 40 en de 60-plus
    Met illustraties van Piet Paris

  • 06 Mei 2014 - 01:13

    Jouw Zuster:

    Hij wordt nog steeds in de watten gelegd, rookt nog steeds niet, en die benen willen weer niet, maar hopelijk kunnen ze dat nog een keer in Nijmegen repareren.
    Elke dag is het weer leuk jullie verhaal te lezen. Heel veel succes en goede fiets reis verder.
    De zuster uit Wanroij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 1338
Totaal aantal bezoekers 105415

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: