de man met de hamer... - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu de man met de hamer... - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu

de man met de hamer...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

10 Mei 2014 | Italië, Peschiera del Garda

San Benedetto, 10-05-'14, 1.30


hallo Freunde,

nach ein Abend herrlich gegessen und getrunken zu haben, war daa auf einmahl der Mann mit dem Hammer… und wir fielen um… nicht mehr zum Camping platz.. morgenfrüh vielleicht auf Besuch bei die 2 Holländische Nachtbaren.. Hans und Ieke. Lorenz das Essen war herlich, und die Preize??? was für Unterschied mit die Schweiz, dachte das Komma steht verkerht.. ein wirklich schöner Platz zum Essen, und die Bedienung das Gleiche, was waren die froh euch zu sehen auf dem Handy.. morgenfrüh komt der Sohn, der mit dem Gläser, der möchte Euch auch noch sehen, so sagte Marco. Bis morgen, entschuldige, bis heutmorgen.

Enne ik zie dat de sponsors nog steeds binnenlopen, ik denk dat ik de chilometros van mijn tijd in Mill, anno 1978-2014, maar ik meerdere dagen ga afleggen… eer ik die allemaal benoemd heb.. Momenteel 1422,1 chilometros oppe telleros. Lees net dat er ook een 'stomme' sponsor bij zit die vergeet te vermelden dat het voor het afscheid van mij was… hoe stom kun je zijn!! Eentje uut een echt Mills nest, weer daar teruggekeerd na jaren in het Westen gezeten te hebben enne die heeft er voor gezorgd dat er enne van buuten Mill in Mill bijgekomen is.. die weet nou ook al dat het gezellig toeven is oppe Kuulen, die zijn eigen meubilair zelfs daar neerzette, zelfs geschikt voor Bertje uut Uujen (die zakt daar ook echt niet doorheen). Kleindochter van unne zekere Thei die zijn sporen in het Millse ook verdiend heeft en die bij de Witte mijn bestelde kroketten van het bord afjatte, kroketten speciaal door Ineke voor mij gemaakt, tjonge dat waren nog eens tijden daar bij de Spoorkant.. ik heb daar ook nog gezongen bij de Railwaysingers, nou ja gezongen, geplaybacked.. naast BB staande kon ik soms wel even de maat houden. En dat alles onder de bezielende leiding van unne meister woonde toen naast die uut dat Mills nest. niet te vergeten die juf die daarbij hoorde.. Trouwens diejen meister kom ik nu nog regelmatig tegen in de Spoorstraat, waar hij tegenwoordig de benen onder de tafel steekt als er iets te halen/eten valt..ziet er niet voor niets nog altijd zo goed uut.. oh ja M. de V. : doe de groeten aan die nieuwe buren die je nu voorzien hebt van een nieuwe heg die niet meer geknipt hoeft te worden.
Enne hoe is 't met die mevr. en haar gezin, momenteel vnl. Zeelanders waar ik de laatste dagen regelmatig aan heb moeten denken.. 't is nie niks waar die mee bezig zijn.. kon je maar een aantal maanden overslaan en dan gezond en wel verder gaan met je leven, genietend, wandelend, fietsend.. Alpduzes enz. Hoe is ut in ut achterhuus, de Koga al een keer van stal gehaald? of is het weer er nog niet voor geweest…? koud en regenachtig hoor ik...
ik ga weer slapen.... truste

  • 10 Mei 2014 - 08:36

    Maartje:

    Haha, gelukkig is de 'stomme' actie goed afgelopen. Zal vandaag de groeten overbrengen aan onze lieve buurtjes. En ook aan die krasse tante een paar deuren verderop. ..daar waar de benen nogal eens onder de tafel uitsteken.. Zal ze op de hoogte brengen, zover mogelijk, van jullie avonturen want van die 'compjoeters en alles doar snappen wij niks van, da moderne spul' ;)
    Mooie dag vandaag!

  • 10 Mei 2014 - 10:48

    Frans:


    Migliori ciclisti,

    Ik vind het eigenlijk niks om in zo’n boemeltreintje mijn (km)meters te maken.
    Je hebt hier met een echte bikkel van doen.
    Zul je ook wel in je praktijk gemerkt hebben.
    Ik komt heus niet voor een vlekje op mijn pols, een pijnlijk puistje op mijn
    neus of een wat dikker knietje; half dood moet ik zijn.
    Deze kanjer zit dus zwaar te overwegen of ie niet nog een keer zo’n 25 km. kan sponsoren. Wil ik wel doen, maar dan moet ik wel zeker zijn van een echt plekje op de tandem.
    Dus niks treintje, maar bij Josien achterop ….
    Ans heeft al in wind en tegenweer bij je op op de stang gezeten; Ansie is er klaar mee en loopt nu rond te snotteren van die barre tocht.
    Wel verwacht ze nog een keer een liftje, maar dan in mooi en zonnig Toscane…

    Cordiali saluti da una strada piovosa guerrieri Langenboom

  • 10 Mei 2014 - 11:22

    Toon En Jeanne Van Kuppeveld:

    Hallo Sjef en Josine,

    Wat een PRACHTIGE verhalen en foto's,heel mooi om te volgen.
    Nog heel veel fietsplezier,en ALLE SUCCES.
    GENIET van de zon.

    Groetjes Toon en Jeanne.

  • 10 Mei 2014 - 15:53

    Sterre:

    hoi apo en omi ! inderdaad , t' word geen mooi weer bleehhhhh , maar ik hoop bij jullie wel ;-)

  • 10 Mei 2014 - 22:22

    Wiel En Maria Kl. Mill:

    Hallo Sjef en Josine,
    Even iets laten horen van ons.
    Vorige week bij de nieuwe dokter(es) geweest enik (wiel) hoef voorlopig niet meer terug volgens Jantien.
    Alleen om de zes weken een prikje komen halen bij Lieke of Wendy.
    Wat zijn die reisverslagen mooi om te lezen en de fotos te bekijken.
    Zo denken we iedere dag aan Jullie enwe hopen op een heel goed vervolg en afloop.
    Alleen jammer dat het een enkele reis is op de fiets, als ik Jullie was dan fietste ik ook weer terug,
    Jullie weten nu toch de weg.
    We wensen Jullie nog een heel fijne voortzetting van de tocht en hopen Jullie weer terug te zien over een paar weken.
    O JA, Alvast van HARTE GEFELICITEERD JOSIENTJE met je aanstaande VERJAARDAG.

    Vele groetjes van wiel en maria Ddddddddddoooooooooeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiii .

  • 13 Mei 2014 - 23:41

    Piet En Marie-Louise:

    Hoi Sjef en Josine,

    Wel een late maar toch een reactie. Wij voelden ons beschreven met hele mooie woorden en wat betreft een paar maanden overslaan dat lijkt op missen het laatste hebben we al gedaan. Nu krijgen we langzaam iets terug, een leven. We zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet en het gaat tot op heden ook goed met mij, Piet ook Marie-Louise kan weer meer van het leven genieten en alle zorg en ellende langzaam achter haar laten. Het was en is een aanslag op het hele gezin en met z'n 4e beginnen we weer te genieten van de kleine dingen. Wij weten uit onze actie's wat er voor nodig is en waar je het voor doet. Ik hoop dat jullie genieten van de tocht en het doel. Ik (Piet) heb altijd een positieve flow gehad en gehouden, "OPGEVEN IS GEEN OPTIE" veel succes en plezier en een groot succes voor de actie! Onze donatie kunnen jullie tegemoet zien.

    Groetjes, Piet, Marie-Louise, Sterre en Trijntje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 672
Totaal aantal bezoekers 105446

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: