achterstallig onderhoud - Reisverslag uit Porretta Terme, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu achterstallig onderhoud - Reisverslag uit Porretta Terme, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu

achterstallig onderhoud

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

13 Mei 2014 | Italië, Porretta Terme

Porretta Terme, 13-05-'14, 6.15

Goede morgen allemaal,

Gisteren, ondanks de Apennijnen en mede dankzij de bezoeken aan de fietsenmaker: 122 km. Totaal dus nu 1580 + 122 = 1702 waarmee ik weer een paar sponsors vergeten ben te memoreren, gisteravond de laatste update binnen gekregen… excuses sponsoren dat ik 'nu pas' mijn belofte kan waarmaken.. terug fietsen naar de gesponsorde kilometers in geen doen met die spaken toestanden…
dus even enkele sponsoren bijwerken/de oren wassen:

- en of ik dat nog weet iemand die me toewenst dat al mijn 4 banden kapot zouden gaan, die durfde wel het een en ander tegen 'd'n dokter' te zeggen, had uitgesproken meningen en die sprak ze dus ook uit, recht voor z'n raap.. ik zie jullie nog rondrijden in dat kleine autootje zondagmorgen kwam ik jullie dan tegen als ik met mijn fietsmaten mijn rondje reed.. een mooi mens, helaas te vroeg etc. maar hoe ze dat ziekteproces 'deed' …. jullie met z'n 3-en.. ondanks alles mooie herinneringen zijn overgebleven..
- daar BAAL ik nou zeker van, de gesponsorde kilometers al lang achter de rug..; jullie zijn ook al een tijdje geleden van buiten af in Mill komen wonen, kinderen groot geworden, honkvast, genesteld, en er de nodige eitjes gelegd.. nu ook, zoals zoveel opa's en oma's in deze tijd niet te missen, lekker gevoel is dat hè..
- nog zo'n stel, ook 'alleen' over, hij met kapotte schouders, van al dat gewroet in de grond van heel vroeger, werkdagen van ….uur, werkweken van 6 dagen, tja en dan helpen die spuitjes van den dizze niet meer, die kan er geen neije van maken… dan moet het mes eraan te pas komen, dan kan de vakantie niet doorgoan… hopelijk nu de operatie goed doorstaan en is de pijn er minder van.. hopelijk kan ie weer sloapen en zijn vrouw dus dan ook weer..
- enne sponsor van gisteren, had ik al iets over geschreven.. druk menneke, stiller vrouwtje, 2 dochters uitgevlogen, vakantie vieren?? op een van die eilanden daarboven, uutweijen met z'n allen. Medisch.. m.n. de laatste jaren werd het steeds duidelijker, d'r was iets, mer wa… ; van alles bedacht mer dit nie… Dankzij de filmbeelden duidelijk geworden… nu weten 'ze' ut, mer dat is ook nie mekkeluk, de handen vol eraan met zijn allen..
- opa en oma uit St. Hubert, wat kan een man niet allemaal krijgen, overleven en dan nog zo kunnen genieten van hun rol.. opa een betere zuster kunde gij vlgs. mij nergens krijgen; via via een beetje familie geworden, een van de kinderen getrouwd met dat stuk uut Den Bosch, dat stuk van een van de beste vriendinnen van Josine (en van mij); zag net op een fotootje op Josine's Iphone dat un broer van dat stuk ook al mondjes kan vullen, met groente zelfs..
- enne mit unne dubbele naam, zij dus met unne 3 dubbele… tja we hebben vaak gestecheld, uitgesproken meningen erover gedeeld… niet makkelijk… dat was die 'gemiste' diagnose ook, die kom je als dokter maar 1x tegen, in de opleiding wordt je er dood mee gegooid, theoretisch weet je er alles van maar dan 'hem' nog ontdekken… in de praktijk.. is wa anders..
- is de echte grote 3 kleuren vlag al ingehaald?? die daar veur dat wimpeltje hing ?? bedankt voor dat uithangen en de sponsoring, alle twee..
- en danne diejen nog steeds levende Limburger, zingt nog steeds asse Lijster; tjonge tjonge wat heb ik, hoelang is het geleje?? 15-20 jaor, gedacht die gut me dalijk unne keer, al kaartend met die GROTE (S)PREKER uut Mill, ge kunt hum iedere zondag nog heuren ok.. mer mede dankzij 'Smitje' uut Boxmeer, issie der nog steeds, good in de watten gelag en nog steeds good ongerhouwen door die stevige vrouw van hum.. moeilijk hé, om niks te doon..
- hee mw. uit die andere vogelstraat, unne putter, alles goed ? nog oppe fiets naar de tennisbaan.. maak d'r wat van hè, dat moet je wel van hum, die had het niet hoog in de bol, gewoon doorgaan, gesteund door al die kinderen, familie die er toen bijwaren, moet dat gewoon lukken, fiets nog wel uns enne keer aan/langs… hoe is het met dat, helaas in Zeeland voetballend kleinzoontje, heeft die nog gescoord??

  • 13 Mei 2014 - 09:04

    Dubbele Achternaam:

    goedemorgen Sjef,

    Ge zult nog lang beij ons in herinnering blieven, geniet van jullie reis, en nog een skon leven tegemoet!!!!

    Groeten,
    M.

  • 13 Mei 2014 - 11:21

    Gerda:

    Sjef en Josine het gaat redelijk goed moet wel met steun van kinderen en familie voetballertje kan kampioen worden groetjes putter

  • 13 Mei 2014 - 14:31

    Sterre , Liam , Adam En Mark:

    HAPPY BIRTHDAY !!!!
    fijne verjaardag omi ! :-)
    We wensen je veel plezier , en nog een fijne vakantie !

  • 13 Mei 2014 - 14:33

    Jos En Til Tillemans:

    Hallo wereldreizigers.

    Zo te zien gaat alles daar na verwachting. Wij wensen jullie heel veel plezier met jullie reis


    Laat een wat van je horen

    Ons telefoon nummer is +31485211950




    Groet

    Jos en Til Tillemans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 105443

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: