il compleanno de mi moglie Josephina - Reisverslag uit Montespertoli, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu il compleanno de mi moglie Josephina - Reisverslag uit Montespertoli, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu

il compleanno de mi moglie Josephina

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

14 Mei 2014 | Italië, Montespertoli

Montespertoli, 14-05-'14, 7.00

't wordt een prachtige dag, strak blauw en een relatief korte tappa en il compleanno de mi moglie !! Bedankt voor de vele felicitaties… en Herman kunt geloven of nie, maar nagellak hebben we in de bagage zitten, in Josine's tas… hopen alleen dat we die niet meer nodig hebben na de laatste spaakbeurt in de buurt van Porretta, Silla eigenlijk dat dorpje daarvoor.. ik heb de indruk dat het niet altijd dezelfde spaken zijn, het zijn er met een kort nippeltje, de nieuwe spaken (van Columbare en Modena) zijn met een lang nippeltje erin gezet. Alleen valt me op dat iedere fietsenmaker bij het spannen kijkt of er geen 'slag' in het wiel zit en aan de hand daarvan een spaak vaster draait… maar als je van opzij naar dat wiel keek, dacht ik steeds is dat wiel niet iets ovaler, niet 100% rond en is dat de oorzaak??? toen ik de fietsenmaker in Silla daar op wees, fronste hij zijn zware wenkbrauwen (vandaar de naam Bello waarschijnlijk) en draaide er toen verder lustig op los en toen hij daarmee klaar was, was er én geen slag meer in het wiel én was het wiel rond… Nog even eentje over onze atheïst onder ons, onze afvallige, om mij te herinneren aan 't feit dat mijn vrouw graag mooie dingen heeft die wa mogen kosten is tot daar aan toe, maar om zijn preek te beëindingen met "wees gegroet" slaat toch wel alle records… tot zover deze lezing waarde broeder Gerardino..
zometeen op el piazza del POPOLO en niet zoals ik gisteren abusivelijk vermeldde POPULO een prima colazione te nuttigen want daar zorgt Gabry van Hotel Gabry niet voor…
tot vanmiddag hopelijk dan in Sienna…
buon giorno per tutti uut Montespertoli…

sjef

  • 14 Mei 2014 - 08:00

    Marianne En Frans:

    Josine,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Voorzichtig met het uitblazen van de kaarsjes op je taart tijdens het fietsen :)
    Liefs uit Saoedi Arabië,
    Marianne en Frans xx

  • 14 Mei 2014 - 08:01

    Lieke:

    Hallo!!! Goede morgen!!! Gefeliciteerd Josine!! Fijne dag. Kus Lieke, Predo en nio

  • 14 Mei 2014 - 08:08

    Jacques En Antoinette:

    Goedemorgen Josine en Sjef,

    Van harte gefeliciteerd en 'n fijne verjaardag samen!

    Groeten uit een zonnig Sint Hubert

  • 14 Mei 2014 - 08:13

    Mieke De Vet:

    Goedemorgen, Josine en Sjef. Josine, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een fijne dag en groetjes vanuit een nu ook zonnig Mill.

  • 14 Mei 2014 - 08:35

    Mirjam En Jos Arts:

    Hallo Josine en Sjef,

    Josine hartstikke gefeliciteerd met je verjaardag, Sjef heeft vast uit volle borst voor jou gezongen.

    We zijn een paar dagen wezen fietsen in Belgie en hadden die hele kruisweg van de spaken gemist, totdat we gisteravond over die lijdensweg lazen.
    Hopelijk is het wiel nu mooi rond, zijn de nippeltjes lang genoeg en knallen jullie nu full speed richting het mooie Rome.

    Geniet van een mooie dag, hier schijnt de zon ook, dus dat wordt in de tuin werken.

    Ave, Mirjam en Jos.

  • 14 Mei 2014 - 08:50

    Els:

    Hoi Josine en Sjef,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ook jij proficiat met je vrouw, Sjef. Dit moet een geweldige manier zijn om je verjaardag te beleven. Ik wens jullie nog veel reisplezier en 0 kapotte spaken!

    Hartelijke groeten, ook namens Thijmen,
    Els

  • 14 Mei 2014 - 09:14

    Cor En Ria:

    Hallo Josine en Sjef

    Josine Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en Sjef jij ook gefeliciteerd met je vrouw,
    een hele fijne dag en geniet er samen van net zoals wij genieten wij van de prachtige reisverslagen
    van jullie die we elke dag weer met veel plezier lezen we vinden het een hele knappe prestatie .
    nog heel veel fietsplezier en de groetjes vanuit de Thomasweg .

    Cor en Ria

  • 14 Mei 2014 - 09:15

    Cas En Niek:

    Hiep hiep hoeraaaa nogmaals!
    geniet van deze mooie dag! kusjes van ons

  • 14 Mei 2014 - 09:19

    Antoon En Will:


    Goeie morgen Familie Boesten

    Vanuit Mill vanaf den roiendiek van harte gefeliciteerd met de verjaardag
    van Josine , een fijne dag daar in het zuiden en proficiat van

    Antoon en Will

  • 14 Mei 2014 - 09:54

    Maartje:

    Hiep hiep & hoera! Gefeliciteerd op een prachtig nieuw jaar. Een zeer bijzondere start, dus dat belooft veel goeds.

    Gradus & Maartje

  • 14 Mei 2014 - 10:04

    Frans En Ans M:


    Gefeliciteerd Josine.
    Wat bijzonder om in de romantische stad Sienna je verjaardag te vieren.
    Zonnetje, terrasje, wijntje en het lekkere italiaanse eten maken het compleet.
    Een fijne dag samen.

    Frans en Ans.

  • 14 Mei 2014 - 10:29

    Albert En Hetty:

    Josine en Sjef Hartelijk Gefeliciteerd!!!
    Fijne dag, goede reis.


    Groeten uit Sint Hubert

  • 14 Mei 2014 - 10:34

    Ineke Janssens:

    Goedemorgen Sjef en Josine,

    Heb eindelijk mijn vergrootglas gevonden (ook mijn ogen krijgen al AOW) en kan dus reageren op jullie reisverslagen. Dat doe ik speciaal vandaag natuurlijk om Josine te kunnen feliciteren. Hoop dat jullie een geweldige dag zullen hebben in die prachtige omgeving met het geweldige voedsel en het geweldige weer.
    Beetje jaloers ben ik wel, brings back memories aan de bruiloft van Gijs en Lisette vlak bij Sienna.
    Heel veel plezier en tot spoedig ziens.

    Ineke


  • 14 Mei 2014 - 11:35

    Paul En Marianne:

    Lang zal ze leven!
    Josine van harte proficiat, ijne super fijne daag,
    Veer zullen os sjtraks ijne drinke op dien gezondheid !
    Veul fiets plezeer, dikke knoevel.

  • 14 Mei 2014 - 12:25

    Sjaak En Willy T:

    Gefeliciteerd en nog vele fijne ,gezonde jaren samen.
    Goede reis verder.

  • 14 Mei 2014 - 14:24

    Mariska Linders:

    Gefeliciteerd uit het nu regenachtige Mill. Geniet van de prachtige reis en het is erg leuk om de verslagen te lezen en de prachtige foto's te bekijken.
    Goede reis.

  • 14 Mei 2014 - 15:22

    Theo:

    Josine, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en een hele fijne dag voor jullie samen toegewenst.

    Theo en Yvonne uit Goch.

  • 14 Mei 2014 - 17:47

    Wiel En Maria:

    test

  • 14 Mei 2014 - 18:38

    Wiel En Maria Kl.:

    Hallo Josine en Sjef
    Nog maar weer eens proberen of ik een berichtje verstuurd kan krijgen.
    O ja, op de eerste plaats VAN HARTE GEFELICITEERD JOSINE met je VERJAARDAG.
    WE hopen dat JULLIE samen er een fijne verjaardag zult hebben in Sienna.
    Dit is volgens mij het 5de berichtje wat ik (probeer) te versturen.
    Heb de hulp van PEDRO ingeroepen en ik hoop dat het nu lukt.
    Fijn om Jullie reis--verslag te volgen, de kaart van ITALIE ligt erbij en volgens mij is het over een dag
    of vijf zover dat Jullie de eindstreep halen in NAPELS.
    Wij wensen jullie alle goeds toe voor NU en de toekomst.

    Groetjes van wiel en maria (expatientjes).....

  • 14 Mei 2014 - 19:31

    F.Hagenaars:

    Na jullie belevenissen van de afgelopen dagen gelezen te hebben op deze voor jullie en speciaal voor Josine feestelijke dag, denk bij m'n eige, wat zien ik daar nou(!), heb je twee dagen geleden het lang zal ze leven een paar keer gezongen, ook voor mij, neem ik aan; dat is toch wel een verschrikkelijk sympathiek gebaar naar mij toe, en daarvoor mijn hartelijke dank !!! Veel groeten, en sterkte de laatste week, zonder spakenleed. Fred.

  • 14 Mei 2014 - 21:18

    Jeroen:

    Hiep hiep hoeraaaaa voor m'n allerliefste schoonmoeder!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 105417

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: