wachten op de transporteur - Reisverslag uit Napels, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu wachten op de transporteur - Reisverslag uit Napels, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu

wachten op de transporteur

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

21 Mei 2014 | Italië, Napels

Napoli, 21-05-'14, 10.00 ore

Buon Giorna,

hoe krijg je die fiets terug, eerst naar Trevegnano Romona en daarna is het via Soetens wel geregeld… gisteravond met die receptioniste geprobeerd een van de transporteurs te bereiken… Een receptioniste die zich excuseerde voor haar slechte Engels, ze vertelde aan de universiteit 10 uur Engelse les gehad te hebben en zo haar diploma gekregen, voor haar C.V. , ze snapte ook wel dat ze met alleen theoretische kennis geen vloeiend Engels sprak; enfin toen waren ze niet te bereiken, vanmorgen vanaf 9.00 uur wel.. Vanmorgen dus naar de balie en daar zit een meneer in pak, die géén andere taal spreekt als Italiaans.. maar geen nood, een collega ook in pak, spreekt wel Engels, hem proberen duidelijk te maken wat we zouden willen regelen, maar ook zijn Engels was niet zodanig dat er conversatie mogelijk was.. (of mijn Engels??).. maar alweer geen nood, er verscheen een derde persoon ten tonele, ook in pak, die me vroeg of ik Duits kon praten… alleh, dan maar, over op het Duits, een verbastering van mijn moedertaal 'het Limburgs' énne? er was een klik… Hij ging Bartolini bellen en een afspraak, liefst zo snel mogelijk, maken… Meestal was het zo dat zo'n bedrijf dan aan de garage (waar de fiets stond) verscheen, de fiets en tassen in ontvangst nam, de financiën ter plekke regelde, en dan weer vertrok… Zonet vernemen we, dat 'alles' geregeld is, de transporteur verschijnt om 12.00 en hij zegt er bij ongeveer…. We wachten dus nu af, hoe stipt ze hier werken… Intussen kan ik het verslag even bijwerken… Hoeveel km. hebben we 'erop' zitten…
In Ronciglione, daar waar we die doping kregen toegediend: 2105
In Rome/Ostia, na langs de Tiber gefietst te hebben: 2201
In Gaete, de langste gefietste tappa, 2356
Gisteren, die bijna dodenrit, 2444 chilometros

Heel wat hè, mijn jongste broer Pim appte net op de familie-app dat hij er gisteren ook 44 gefietst had...
Vanmorgen zei Josine ineens dat onzen onkel Jules jarig was en overmorgen tante Mieke, (daar zaten/zitten altijd 2 dagen tussen).. dus even onder het ontbijt gebeld… bleek diejen onkel gister jarig te zijn geweest.. na de felicitaties te hebben overgebracht en afgesproken te hebben dat ze die fles wijn nog even in de koeling laten staan, bedenk ik, dat ik nú alvast tante Mieke feliciteer, morgen vroeg, 10.10 uur vertrek vliegveld, komt daar niets van… dat wordt weer vergeten, dus tante Mieke bij deze, een prettige zonnige dag toegewenst vanuit een zomers Napels.. misschien dat we nog wel een keer asperges komen brengen..

Dan nog even sponsoren 'bijwerken'; wat iedere keer weer gebeurt als ik aan een sponsor denk is dat er een hele rij van mensen de revue passeert die met die sponsor in relatie staan..en zo dwaal ik dan van de ene naar de andere, onder het fietsen, tijdens het schrijven, 'smorgens in bed als ik weer vroeg wakker ben.. ik geloof dat ik de hele praktijk wel een keer heb zien langs komen in gedachten…
neem nou bijvoorbeeld dat gezinnetje op dat idyllische plekje, net nog in de gemeent Mill & St. Hubert; ik ken ze al van mijn tijd in Haps, en dan komt mijn tijd daar ook weer voorbij, bejaardenwoning Rozengaarde, m'n opleider die me mede gemaakt heeft tot wat ik ben geworden en die me toen al waarschuwde en zei "je moet uitkijken niet het radartje in een uurwerk voor veel mensen te worden, want als dat radartje dan weg is, staat het uurwerk weer stil..." ; na 37 jaar is het zover….; terug naar de sponsor: man/vrouw 2 kinderen, zoon én ( net als haar moeder) een niet op haar mondje gevallen dochter. Pa, zoals een leraar altijd is, 'die weet alles beter', heeft overal zijn eigen mening over.. inmiddels gepensioneerd, ook al opa en OMA, en weten ook wat dat inhoudt. Een zaagverwonding staat nog in mijn geheugen gegrift, stembandknobbeltjes, stoppen met roken, en dan de laatste jaren niet te vergeten.. heel wat meegemaakt, en nog steeds, gelukkig weer aan 't tennissen geslagen.. jammer dat ik niet meer tennis.. maar ik zie je nog wel een keer, kom een keer op de koffie met de fiets…
- moeders intuïtie…. net ergens gelezen dat er in de Radboud afdeling kindergeneeskunde iemand gepromoveerd is op het onderwerp 'moeders intuitie' … vandaar uit is nu het advies aan alle verpleegkundigen én doktoren gegeven dat als moeders aangeven dat er iets mis is met hun kind dat opgenomen ligt, om wat voor reden dan ook.. dé intuitie… er aandacht aan gegeven moet worden… en als ik iets geleerd heb in die 37 jaar dat is dat wel één van dé zaken…: belt een moeder voor de 2-de keer, dan… en als ik dan weer aan die dochter denk, zie ik de kraamvisite weer voor me die ik reed met een momenteel in Arnhem werkzame huisarts… 'we' hadden meteen al zo'n niet pluis gevoel… hetgeen enkele dagen later ook zo bleek.. ook na uitgebreid onderzoek in alle ziekenhuizen is er wel het nodige onderzocht een 100% zekere diagnose is er niet voor gevonden en ook al zou die er zijn, veranderen doet de situatie niet… maar wat het voor de rest van het gezin betekent weet die moeder ook wel, het heeft heel wat impact.. 't is nie niks! ze had nergens anders beter terecht kunnen komen. Over Ethica hebben we ook onze mening… maar dat is maar 1 mening… die mag ze hebben, maar om daardoor een heel leven van 3 anderen zo te beïnvloeden… gelukkig denken ze daar 'elders' anders over…. Leuke tijd met jullie meegemaakt, ook de tijd 'zonder' kinderen herinner ik me nog, alleen weet ik de prinsessennaam niet meer te herinneren, de verhuizing naar, de verbouwing aldaar en nu 'het grootste gebouw' in Mill… wat een leven hè… nu rust?? krijg je hem nu van die verslaving af?? een van de laatste, zo niet de laatste in Mill!!
- de man van de Garmin…. bereid je je erop voor ? begin maar alvast met inbrengen van de gegevens, niet over grind/zandpaden… enne de kortste weg; zoals je misschien al weet is de tocht Langenboom Heimbach, verplaatst van vrijdag naar zaterdag… dan met zo'n man of 15, misschien dat ik met mijn jongste broertje de trip dan onderneem om onze tandem; vertrek dus nu zaterdag morgen vroeg en terug op zondag… regel jij ook weer diejen aanhanger? waar bemoei ik me mee, dat regelt Joep allemaal… bedankt voor de sponsoring enne.. ik zal die neef van Josine de groeten doen als ik via hem dé oplossing hoor van die spaken… ik hoor hier links en rechts bij alle fietsenmakers dat dat achterwiel bij een tandems vaak het probleem is.. alleen op die Koga tandem nooit problemen ermee gehad.. of dat dan komt doordat bij die tandem je ook voor tassen had en dus het gewicht meer kon verdelen?? wie zal het zeggen…
- danne 2 giften vlgs. mij van vader en dochter uut Langenboom, hij is al flink op leeftijd, woont op een mooi plekske in L'boom daar waar vroeger die Wijchense sponsor woonde.. zij vlak bie dun handwiezer, die kan er ook wat van, van proaten bedoel ik; hoge bloeddruk in de zwangerschappen, heel lang geleden en als ik nu die dochter zie van destijds, zul je ook wel weer een keer hoge bloeddruk hebben… als die ene gift niet van je vader is doe ik iemand anders met dezelfde achternaam te kort… zijn zijn voorletters M.M.??
- F.P.A. de letste km. zitten d'r op… en wat voor een!! F.P.A. dat kan er maar ene zijn… die heeft wat afgetimmerd en gesjouwd, zunne hele rug aan gort, en hij wil nog zoveel. Woont op dat plekske waar vroeger de beste buutenreder uut Langenboom woonde, hierbij ook weer aan Toon denkend die ik hierbij niet tekort wil doen.. merre diejen andere vond ik beter…F.P.A. de voorletters van je vrouw stonden er niet bij… maar ook met haar heel wat lief en leed gedeeld.. hoe sommige mensen zich met hun handicap door het leven slaan, ongelooflijk.. ik zie jullie nog wel, is het niet op de zondagmorgse fietstocht F.P.A. met d'n hond, dan wel een keer in het durp.. doe de groeten aan de dochter…
- zie ik ook een sponsoring binnenkomen van iemand waarvan ik al dacht dat ze gesponsord had… ik kan het niet allemaal meer bijhouden.. raak een beetje in de war… kan ook de leeftijd zijn… hoe is het met de parkiet?? mist hij me al…

Nu moet ik stoppen die transporteur van mijn Flyer is er, ik moet gaan onderhandelen… tot later


sjef

  • 21 Mei 2014 - 12:51

    Frans & Ans.:



    Napels ( gehaald ) gezien en overleefd!

    Nog even terug naar je vorige bericht, maar vooral naar foto nr 9! ... even ontspannen en bijkomen....die
    zegt meer dan 1000 woorden.
    Wat een belevenissen!! En dat de SPAKEN van de flyer de rode draad in jullie reis en reisverhalen zou worden kon niemand ooit bedenken!
    Sjef en Josine Gefeliciteerd...from all of us, met 2444km op de teller en in de benen, een prestatie van formaat!
    Ik zal ze missen...de ochtend, middag en avond verhalen.

    Veilige reis terug, Ans.





  • 21 Mei 2014 - 13:43

    Meriam:

    wat hebben we jullie verhalen met plezier gelezen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt/gefietst. Wat een gedoe met die spaken maar ook met je kuiten! Zijn ze weer helemaal genezen? Goede vlucht terug naar ons mooie landje en het mooie L'boom en Mill.
    Zie je gauw een keer???

    groetjes van ons,
    Tonny Meriam Stef en Rob

  • 21 Mei 2014 - 18:04

    Padre Gerardino:

    Beste Sjef en Josine,

    Wat een verhalen weer en meest belangrijke: JULLIE HEBBEN HET OVERLEEFD.
    Was wel een avontuur zo over een weg waar ze je het liefst een stuk van het stuur afrijden.
    Ik ken dat gevoel en mag tegelijk zeggen: "Dat is niet prettig!"
    Maar goed wanneer jullie morgen niet neerstorten en veilig landen op Eindhoven Airport, zal daar uw eigen Q5 wachten met aan het stuur Onzen Paolo, die voor de laatste kilometers zal zorg dragen.
    Mochten jullie daarna het druk krijgen met wassen en opruimen en nog niet kunnen en willen koken, dan kunnen we Madre Troedy vragen een prakkie voor ons allemaal te maken.

    Bis Morgen
    Padre.

  • 21 Mei 2014 - 20:49

    Sjaak En Willy T:

    Gefeliciteerd jullie hebben Napels gehaald.
    Een knappe prestatie! En voor een zeer goed doel!
    We hebben elke dag genoten van jullie verslag.
    Alleen de laatste dagen wat minder, met al die rare capriolen .
    Nu moeten wij weer afkicken!
    Goede reis naar huis

  • 21 Mei 2014 - 22:02

    Notenkrakerstraat En Familie :

    gefeliciteerd met het halen met de eindstreep napels geweldig stijd geleverd we zijn trot op jullie groetjes

  • 21 Mei 2014 - 22:56

    Peter En Wilma Cornelissen:

    Hoi Sjef en Josine,
    Ook wij hebben genoten van jullie reisverslagen. Wat een prachtige reis hebben jullie gehad; jammer van die spaken, maar ook dat is nu een onderdeel van jullie reis geworden. Jullie zijn KANJERS! De bestemming is bereikt en nu: NAAR HUIS!
    Voor ons is het ook afkicken, want het lezen van jullie verslagen was onze dagelijkse bezigheid.
    Gelukkig kan ik Peter volgende week richting Santiago de Compostela sturen zodat we dan weer iemand kunnen volgen. Peter is te volgen via: WilbertoordOnline klik op het paddenstoeltje rechts waarop natuurlijk Santiago de Compostela staat.
    Groetjes, Peter en Wilma

  • 21 Mei 2014 - 22:58

    Peter En Wilma Cornelissen:

    Hoi Sjef en Josine,
    Ook wij hebben genoten van jullie reisverslagen. Wat een prachtige reis hebben jullie gehad; jammer van die spaken, maar ook dat is nu een onderdeel van jullie reis geworden. Jullie zijn KANJERS! De bestemming is bereikt en nu: NAAR HUIS!
    Voor ons is het ook afkicken, want het lezen van jullie verslagen was onze dagelijkse bezigheid.
    Gelukkig kan ik Peter volgende week richting Santiago de Compostela sturen zodat we dan weer iemand kunnen volgen. Peter is te volgen via: WilbertoordOnline klik op het paddenstoeltje rechts waarop natuurlijk Santiago de Compostela staat.
    Groetjes, Peter en Wilma

  • 21 Mei 2014 - 23:04

    Albert En Hetty:

    Sjef en Josine we hebben genoten van jullie mooie verhalen
    Gefeliciteerd, super gedaan!!!
    Goede reis terug.

    Groetjes uit Sint Hubert

  • 21 Mei 2014 - 23:51

    Toon En Jeanne.:

    PROFICIAT Sjef en Josine,jullie hebben het gehaald.
    Wat hebben wij genoten van jullie verhalen,echt mooi.
    Een hele goeie reis terug samen.
    GENIET nog even van Napels.Dan komt er toch dat AFSCHEID:De geboorte van een herinnering.
    Dankjulliewel voor de PRACHTIGE reisverslagen,SUPER.

    Groetjes Toon en Jeanne.

  • 22 Mei 2014 - 09:20

    Gradje En Mirjam:

    Gefeliciteerd Sjef en Josine

    Wat hebben jullie toch allemaal beleefd, we hebben het steeds gelezen. Petje af hoor. Nu terug naar huis, als jullie ooit zin hebben in 'n snupke ze staan nog steeds op tafel. Goede reis terug.

    Groetjes Gradje en Mirjam

  • 22 Mei 2014 - 15:22

    Ans:

    Welkom thuis Sjef en Josine

    Je kunt trots zijn
    en natuurlijk blij dat je het er zonder kleerscheuren hebt afgebracht!
    Geniet van de welverdiende vrije tijd die nu komen gaat.
    Bedankt !
    (het klopt de v.l. M.M.)

    M.v.g. uut Langenbom

  • 22 Mei 2014 - 16:52

    Peter Troost:

    Beste Sjef en Josine.
    Het was mijn bedoeling jullie wat strakker te volgen.
    Het is er niet echt van gekomen, maar gehoord dat jullie het volbracht hebben.
    Een wereld prestatie.
    Sjef, heeft het fietsen je meer opgeleverd als het Cambridge dieet?
    Anders moet ik misschien ook nog naar Napels fietsen.
    Ik heb beloofd om nog wat geld over te maken voor het goede doel waarvoor jullie beiden zijn gegaan.
    Waar kan ik hiervan de gegevens vinden?

    Ik wens jullie verder een gezonde toekomst toe en wellicht tot ziens.
    Grtz Peter en Tiny Troost

    Sint Hubert

  • 22 Mei 2014 - 21:29

    Mirjam En Jos Arts:

    Hallo Josine en Sjef,
    jullie zullen nu wel alweer in Langenboom zijn,vanwege wat problemen met moeders, waardoor we de laatste dagen in die prachtige Ooijpolder door mochten brengen, hebben we nu pas de laatste berichten kunnen lezen.
    We hebben genoten van de verhalen, foto's en filmkes.
    Laat het niet de tocht van de spaken worden, maar van een grootse prestatie ven een sportief Langebomskoppel en vooral de tocht met een fantastische opbrengst voor een schitterend doel!!

    Chappeau, Mirjam en Jos.

  • 22 Mei 2014 - 22:15

    Cor En Nellie :

    Knap sjef en Josine een geweldige prestatie

  • 23 Mei 2014 - 11:18

    Theo En Marleen:

    Hoi Sjef en Josine,
    Wat een reis en fantastische verhalen! Dit zou je in een boek moeten vastleggen en dan wordt het zeker een bestseller :-) Geweldig wat jullie gepresteerd hebben en dit voor een zeer goed doel. Wij rijden op dit moment nog in een fiatje op Siciele rond en wij moeten er niet aandenken om dit op een tandem te moeten doen. Het verkeer is hier zeer chaotisch met al die scooters en het temperament van de Italianen. Theo rijdt en ik heb mijn ogen dicht. En inderdaad Josine je wordt er heel erg depri van de rotzooi die de Italianen maken!
    Sjef bedankt het is niet onder woorden te brengen wat jij al die jaren voor ons gezin betekend hebt.
    Gr. Theo en Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 105440

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: