'op weg'... - Reisverslag uit Geleen, Nederland van sjef boesten - WaarBenJij.nu 'op weg'... - Reisverslag uit Geleen, Nederland van sjef boesten - WaarBenJij.nu

'op weg'...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

26 April 2014 | Nederland, Geleen

Gelaen (Geleen), 26-04-14

hallo volgers,

eindelijk, de dag der dagen, 26-04-'14, de eerste Koningsdag, m'n 65-ste verjaardag, al jaren roep ik : "dan fiets ik de praktijk uit"... aldus geschiedde.
Gisteravond toch maar even de wekker gezet 6.00 uur, het zal toch niet zo zijn dat ik me verslaap!! om 4.00 uur wakker, om 6.00 uur op en onder de douche, fiets bepakt en gezakt en op weg naar Mill. Onderweg passeert de bestelbus van de sponsorende bakker Verkerk uut Langenboom.. net voordat we de praktijk bereiken komen we hem weer tegen, hij heeft z'n lading gelost.. Binnen ruikt het naar de warme bakker, heerlijk.. Aanwezig al is Jantine/Jantien (kies maar) met Ferre, haar oudste zoon, de 2 andere kinderen zijn nog thuis.. Haar man heeft gisteravond het streekfeest in de Reek bezocht.. de in mijn kringen bekende kreet ' 's avonds een grote jongen dan 's morgens ook' bleek deze keer niet van toepassing op de bijna nooit drinkende rijschoolhouder uut de Reek, geen grote jongen, dus de 2 kleine bleven thuis vandaag. Langzaam maar zeker druppelt mijn 'ex' personeel binnen, Lieke met Nio, haar man de altijd keihard werkende chauffeur ligt nog op een oor na zijn 80 urige werkweek, Pre ge-excuseerd bij deze.. Nio laat, na een aanpassings periode van enkele minuten, zijn voetbaltalenten aan den volke zien.. Ellen, Peter en hun Anouk die meteen begint met haar ontbijt.. m'n opvolger Karlijn en haar lief.. als ik al die nazaten van mijn personeel zie rondrennen, bedenk ik ineens dat er 'iets' van mij in die kinderen zit… hun moeders 'waren' bij mij in dienst, 22,5 jaar, bijna 14 jaar doktersassistente zijn en het bij/met mij kunnen volhouden.. ik denk mede dankzij de roos van Leary..
Enne mijn 5 kleinkinderen… gezellige drukte alom… ook een patiënte helemaal uit Zeeland met de fiets, haren helemaal in de war, is aanwezig.. blijkt een zus van de vriendin van de ex-varkenshouder aan de Achterdijk te zijn… niet ge geleuve na 35 jaar ken ik de relaties in mijn praktijk nog nie.. mijn fietsclubje met aanhang, diejen Langenbommer die momenteel de ene week wel en de andere week geen fricandel kan eten en zijn vrouw, even later wordt hun, niet meer zo kleine kleindochter, grote voetbalster nie in Langenboom mer in Mill!!, uit haar zoete slaap gewekt en verschijnt ook ten tonele. Gezellig ontbijtje..
De grote en kleine wijzer kruipen langzaam naar 9.00… buiten wordt het ook drukker en drukker.. unne echte geboren Millenaar, fanatiek SES-lid, die ex-varkensboer van de Volkelseweg met zijn vrouw ook weer, Notenkrakerstraat met kleindochter ook, emoties alom… de oma uit de Acacialaan met haar man.. ik moet weg...
8.59 uur ik vertrek… excuses bij deze voor diegenen die om 9.00 uur aanwezig waren en wel getraind en wel mee wilden fietsen… Langenboomseweg 8a staat met haar kroost zoals beloofd me uit te zwaaien.. Udensedijk in .. en jawel hoor er hangen 2 vlaggen, niet alleen dus bij Nuijen.. .merre Meriam die vlag te heet gewassen?? vlgs. mij wel, er was alleen een lang wimpeltje van over.. toch Tonny maar even laten kijken!! Langs de Udensedijk verder, bordjes met bedankt Chef (mijn troetelnaampje, niet thuis!!) en op het eind staan nog een dochter en kleindochter van die oma aan de Heideweg me fanatiek uit te zwaaien. De Middenpeelweg op… oh jee ik kom tot de ontdekking dat ik mijn mobieltje aan de oplader in mijn 'mishandelkamer' heb laten liggen… even bellen en jawel hoor Madre Troedy neemt hem op weg naar Riberac mee en levert hem bij de eerste stop IJselsteijn af… dus door gemiddeld 25-26 km/uur en na een dik uur bereiken we met de aquaplanoloog oppe kop IJselsteijn.
IJselsteijn.. verrassing op het grasveld voor die kiosk een picknick gebied… Ranjani, Jeroen, Cas, Niek, Herman (broer Josine) en Elly, en alle fietsmaatjes met aanhang, weer een gezellig lekker gebeuren.. even later wordt het terrein gevuld door zo'n 50-60 kinderen met versierde kledij en fietsjes… ook een in oranje gehulde Leeuw betreedt het strijdperk… fotoos met de kinderen/fietsjes en Leeuw worden gemaakt door de door COOP gesponsorde fotograaf. De COOP baas van IJsselsteijn had net daarvoor de 2 plastic Jumbo kratjes in elkaar getrapt en vervangen door nieuwe oranje COOP kratjes, hilariteit alom.. Als laatste moesten wij dus op de foto met die oranje Leeuw in die kiosk en werd door alle aanwezig IJsselsteijners uit volle borst een lang zal hij leven voor mij gezongen…
11.00 einde pick-nick en alleen op weg naar het zuiden… even later passeren luid toeterend, madre Troedy en Gerard ons, op weg naar Riberac, slavenarbeid verrichten voor een van hun mindere vrienden Raymond…(ik ben immers zijn beste!!). Dan in de stilte net voor America gaat mijn telefoon, weer iemand die me wil feliciteren? kan niet opnemen (verkeersveiligheid voorop) en geef mij mobieltje aan mijn copiloot, blijkt dat madre Troedy me belt… mét mijn telefoon, belt ze die van Gerard.. blijkt dus dat ze mij de telefoon van Gerard in IJsselsteijn heeft overhandigd… zij draaien om en ontmoeten ons net voor de spoorwegovergang.. we (IK) neem weer afscheid van mijn beste vriend.. en we gaan verder..
om 13.00 bereiken we Maasbracht de haven, 85 km oppe teller, eerste accu leeg. Vissoepje voor mij en salade voor Josine.. via Sittard (ome Jules en tante Jeanny niet thuis, nog op vakantie in Sauerland) en Geleen (Paul en Marianne ook op jats, niet thuus dus) bereiken we even over 16.00 uur ons vooraf besproken B&B (dit keer "Bie Boesten), mijn jongste broer. De Eigenaar begroet ons in vol ornaat (helaas geen foto) en biedt ons een oranjebitter aan. Na een douche en lekkere pasta onder het genot van een verduro viura zit ik nu dit verslag te schrijven…
Terugkijkend op deze dag: mensen bedankt allemaal,
a demain, België in, via Raeren naar St. Vith, de Vennbahn route...

- tante Miny uut Sevenum was nie thuus, zeker weer in Spanje?? heel Sevenum door hard geroepen mer gen reactie.. oh ja.. F.N. ooit in de Domeinenstraat, nu buuten Mill, valt nu nie meer flauw.. kan nu tegen een spuitje, stevige tante geworre..


  • 26 April 2014 - 22:20

    Mariska Linders:

    Wat een fantastische eerste (verjaardags)dag. Blijf de hele tocht zo genieten dan komt het wel goed. Heel veel succes. Groetjes Mariska Linders.

  • 26 April 2014 - 23:28

    Berry En Ria Richters:

    Nog net op tijd om je ook nog te feliciteren met deze bijzondere verjaardag, en nog vele gezonde jaren toe te wensen. Bijzonder mooi te lezen hoe iedereen met jullie meeleeft, hopelijk gaat jullie hele reis zo voort. (Trappen dus!)
    Veel succes, geluk, wijsheid en veel mooi weer op deze trip, graag ontmoeten wij jullie al spoedig als we een eindje mee op fietsen. Wat zullen we zeggen......ach, kijk maar wanneer het het beste uitkomt!
    Geniet er vooral samen van!


  • 26 April 2014 - 23:34

    Gerardo Et Madre Troedie:

    Lieve pensionado en Josine,
    Wat was dat een leuke ochtend.
    Lekker ontbijtje, de klok vooruit staren en om negen uur snel op de fiets richting naar (wat jullie nog niet wisten) de picknick in Ysselstein.
    Daar werd de sfeer voor 200 procent verdubbeld door 50 Ysselsteinertjes opo de fiets en zeker de leeuw en de COOP-man; Die verdient een lintje.
    Mooi dat je familie daar ook kwam en we mochten toen EINDELIJK afscheid van jullie nemen; op wat telefoontrubbeld na natuurlijk.
    Inmiddels zijn wij in Riberac en de eerste wijn zit er al in.
    Gerardo wacht nog op Raymond en de familie.
    Madre Troedie gaat het bed al opwarmen.
    Spreek je snel weer en geniet er weer van.
    Dikke kus van ons beiden!!

    Gerardo et Madre Troedie.

  • 26 April 2014 - 23:41

    Lieke:

    Lieve Sjef en Josine,
    Jullie waren inderdaad stipt negen uur weg,... En ik realiseerde me dat ik niet eens een kus had gegeven. Maar misschien beter,... Want met tranen op de fiets is ook niets.
    Wat een super 65e verjaardag zo! Zo wilde je het graag en de hele dag verrassingen.
    Heerlijk genieten dus,...
    Dit wordt weer een fantastische fietsvakantie voor jullie met zo'n begin.
    Geniet lekker samen,....
    Groeten uit KUUK,... Van mij, voetballertje en ontwaakte pre!

  • 27 April 2014 - 10:11

    Sandra Verhagen:

    En toen was het klaar... de fiets op en weg was ie...
    Ook gewoon maar mens!
    Geniet samen van jullie welverdiende avontuur richting Napels!!!
    SAndra, Hedje en Salamander

  • 27 April 2014 - 10:23

    Beppie De Kleijn:

    Hoi..hoi..wat was het MOOI om jullie weg te zien fietsen ...Geniet ervan en succes
    Lieve groetjes

  • 27 April 2014 - 10:28

    Jan Schaap:

    Hoi Sjef en Josine. Volgens mij was jij zaterdagmorgen niet alleen je telefoon vergeten Sjef, maar ook je horloge. Je was namelijk te vroeg weg. Die haast ken ik niet van je. Eén minuut over 9 reed je de Postduifstraat bij de milieuwerf voorbij. Ik was dus net te laat. Zag jullie nog net voorbij flitsen.Of jullie waren ontzettend snel. De turbo erop. Maar dat maakt niet uit. Goeie reis samen. Groeten, jan.

  • 27 April 2014 - 11:26

    Joop En Tina Willems.:

    Sjef en Josine veel succes.

    Wij gaan jullie verslag elke dag volgen.

    Joop en Tina Willems.
    Gr.

  • 27 April 2014 - 12:50

    Theo De Klijn:

    Hoi Sjef en Josine,
    Fantastisch dat jullie zo van start zijn gegaan! Beste Sjef, van harte gefeliciteerd met je 65 verjaardag, je ziet er veel jonger uit (op de foto's). Maak er een leuke fietstocht van en wij blijven jullie volgen.
    Gr. Theo en Marleen.

  • 27 April 2014 - 15:50

    Judith Van Der Linden:

    Ja beloofd is beloofd ik zei tegen de kinderen we gaan optijd buiten staan want ze zijn zo voorbij gefietst. En ja hoor jullie kwamen er optijd aangefietst, we hebben gewaaid en jullie succes gewenst en blijven jullie volgen!!
    Met wat kleinigheidjes de eerste dag zal het jullie zeker lukken!!
    groetjes John, Judith, Jinte, Jorne, Jelne en Jetske

  • 27 April 2014 - 16:22

    Pim:

    Vanmorgen na een korte nacht en ontbijtje met Maaseiks gekookt eitje van de buurman om plus minus 8.10 uur vertrokken met j +s. Genote van ut Limburgs landschap saampjes en wat me opviel was dat de fiets van jef en josine bergop altijd op mij uitliep.....bergaf haalde ik hen zonder helm weer in....uiteindelijk via Valkenburg ( keutenberg + cauberg niet genomen)naar wittem, Mechelen, en via camerig bergop naar bijna het hoogste punt van Nederland.Aldaar afscheid genomen bij het hijgend hert van ons geliefd koppel. Ik vraag me af of ze daarna niet verdwaald zijn?....In dit 2 uur durend tochtje met j + s heb ik in ieder geval gemerkt dat die twee goed op elkaar zijn afgestemd???Jef stuurt en Josine trapt....goed geregeld......ik denk dat Jef het thuis voor het zeggen heeft......?maar stofzuigen doet ie nooit......Gerard : Heb jij ook zo'n goed ontwikkelde kuiten?...Gr.

  • 27 April 2014 - 18:51

    Hennie En Jan Nijmegen:



    Super zo een start op weg naar Napels , blijven jullie volgen
    mooie reis rij voorzichtig !! hooren en zien jullie nog
    lieve groet uit Nijmegen XX

  • 29 April 2014 - 13:04

    Willy & Toos Van Hulten:

    Hoi Sjef en Josine .

    Sjef hier nog wel een laten reactie ,maar toch nog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een fijne fietstocht van en geniet er samen maar van. veel succes.
    Willy & Toos van Hulten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 2237
Totaal aantal bezoekers 105567

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: