sponsoren van vandaag - Reisverslag uit Sankt Vith, België van sjef boesten - WaarBenJij.nu sponsoren van vandaag - Reisverslag uit Sankt Vith, België van sjef boesten - WaarBenJij.nu

sponsoren van vandaag

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

27 April 2014 | België, Sankt Vith

De sponsoren van vandaag…

even nog een opmerking… probleempje… ik heb beloofd dat ik een anekdote zou vertellen uit die dik 35 jaar huisarts zijn van diegene die sponsort… sponsoren zat… maar wie is in Gods naam M.Kremers?? die sponsort, km. zoveel tot zoveel, meer gegevens krijgt de directeur/penningmeester/manager van de Stichting Levenseinde Kliniek niet van de ING bank waarop dat geld gestort is.. en dan is M.Kremers niet het enige vraagteken!! ik heb alle Kremerse nagegaan en ik kan me alleen enne voorstellen die iedere dag (m.u.v. die dagen dat hij een briefje van dun dokter krijgt) richting Germany rijdt en daar bij de schoonzoon van zijn oude baas zijn rechter schouder danig overbelast.. Wat te denken van sponsor Peter en Livia… meer weet ik niet.. daarom de volgende kwis: zouden alle sponsoren een anekdote over mij willen melden m.b.t. iets wat zij met mij meemaakten.. dan kom ik er misschien wel achter en kan ik antwoorden..
- van een van diegenen die vandaag sponsorden kan ik u vertellen dat ze 4 zonen hebben in het St. Hubertse en 'ooit' liet ik er een ambulance voorrijden.. ik wist echt niet wat er aan de hand was… maar het was me duidelijk dat opname noodzakelijk was.. wist ik dat er sprake was van een langdurige koortsstuip… had ik het geweten dan… een duidelijk voorbeeld van hoe ik wijzer geworden ben, door schade en schande dus.. nu heeft Pa ook iets van mijn hobby overgenomen.. het gaat om hetzelfde..
- een andere sponsor van vandaag? heeft al gereageerd op mijn site… mijn eerste SIDS, een groter gebeuren kan ik me na die dik 35 jaar niet voorstellen, daar sta je dan, broekie, bij een moeder… wat te doen, niets dus, je kunt niets meer, alleen troosten maar hoe… niet te geleuven wat ik deed, ik kon niets anders; .. in die 35 jaar 8 SIDS…. en nog weet ik niet wat ik moet doen… niets anders dan er te zijn… het verdriet/leed te accepteren, begeleiden… bezoeken dag en nacht (als er nog licht brandt hé Ujensedijk).. Monitoren…
- een sponsor zonder km.? diejen vrachtwagen chauffeur… dankzij enkele reanimaties en langdurige opname weer thuus, nie makkelijk… d'r is iets verandert, niet meer dezelfde, niet meer het zelfde thuus..

morgen dus km tussen 240 (die zitten er nu ongeveer op) en 350 (morgenavond hopelijk), diegenen die ergens km in deze 110 km sponsorden, graag aanmelden met een anekdote en evt. een bijnaam zodat ik weet wie het is.. de Uilweg en Wilhelminastraat (nu, deze week zonder vrouw) heb ik al getraceerd…

Alors, a demain,
So bis morgen,
tot morgen (hier spreekt men 3 talen)

  • 28 April 2014 - 08:25

    Nico En Anja Willems:

    Ja, een anekdote....
    Toevallig hadden we gisteren vrienden op bezoek en vriendin vertelde dat ze al 3 maanden niet meer ongesteld was geweest...
    Dat vertelde ik jaren geleden ook ...bij Sjef Boesten... en wat antwoordde Sjef ?
    Mijn kippen hebben ook al de hele zomer niet gelegd !!!
    Prachtig....
    En ik vertel het nog regelmatig...altijd lachen...
    Groetjes :Anja Willems....maar jij noemt me atijd Mevr. Martens....

  • 28 April 2014 - 10:59

    Herman Ewouds:

    kom bij boesje me voorstellen met mijn partner zegt hij :durf je dit wel ze heeft er al twee dood laten gaan

  • 28 April 2014 - 17:12

    Meriam:

    Hoezo kleine vlag???? Kwam uit een heel groot hart!!!!!. Het grote bord met Chef (s) bedankt compenseerde kleine vlag weer!? Alles was goed overdacht.....
    groetjes van ons

  • 28 April 2014 - 19:22

    M.Kremers:

    Ja Sjefke gij hét dun goeie veur, dieje halve mof met dieje lamme vleugel.

  • 28 April 2014 - 19:45

    Bart:

    Na een dagje fietsen kwam jij zaterdag s-avonds nog op bezoek. Ze is eerder gestopt met roken als jij met werken. (1978-2014)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 105568

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: