bon jour tout le monde! - Reisverslag uit Rouffach, Frankrijk van sjef boesten - WaarBenJij.nu bon jour tout le monde! - Reisverslag uit Rouffach, Frankrijk van sjef boesten - WaarBenJij.nu

bon jour tout le monde!

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

02 Mei 2014 | Frankrijk, Rouffach

Rouffach, 02-05-'14, 7.00 heures


Goede morgen volgers,

Gisteravond dus niet veel kunnen doen i.v.m. de weersomstandigheden en ook i.v.m. de hartverwarming die we nodig hadden.. lekker weer getafeld in Hotel de Ville de Lyon.. diejen Philippe Bohrer van die fles wijn (zo te horen waren zijn voorvaderen van Duitse afkomst) heeft hier wel een bron aangeboord zeg… naast diejen wijnhandel ook eigenaar van dat 5 sterren restaurant op de foto én van het Hotel! aangezien we onze plat du jour 's middags al op hadden, namen we dits keer genoegen met een stulpje, een brasserie naast dat restaurant, gedreven door ja je raad het al, Julien een zoon van dhr. Bohrer…
Niet te geloven dat je na die col du Donon genomen te hebben, Lotharingen verlaat, en hier in de Elzas in zo'n welvarend gebied terecht bent gekomen… je ziet het aan de huizen, geen oude vervallen boerderijen, geen piep kleine dorpjes, maar mooie vakwerkhuizen, met pontificaal in het midden ook een hele andere vorm, de kerk, geen 100 inwoners, maar dorpjes van Millse grootte. Hier in Rouffach idem dito, het hele hotel zit vol, niet alleen wij, maar ook hele gezinnen Japanners met kleine kinderen, een bus Belgen, een stel Denen, een en al bedrijvigheid, het komt en gaat en zelfs dat 5 sterren restaurant zat afgeladen vol, ook het stulpje van Julien zat bijna vol…
wat we gegeten hebben? alletwee 'choucroutes aux deux poissons' ik kan het niet nalaten als voorgerecht de 'douze escargots' te nemen, Josine mag dan een toetje..
Voldaan over de dag, nog even gekeken waar we morgen heen gaan en het blijkt dat we het eerste boekje uit hebben en Basel dus passeren.. 't schiet lekker op, liggen nog steeds op schema… Daarna dus naar bed waar ik nog even een foto met gesloten gordijnen maakte.
Bij het bekijken van de reacties lees ik dat er in Wilbertoord een andere baas gevonden is, hopelijk blaft die niet zo als die vorige maar als ik het goed begrijp, heb jij dat nú zelf in de hand, kost tijd maar dat heb je nu binnenkort' over' in die 6 weken.. en aan de Udensedijk slapen 'de mannen' nu beter dan ooit.. hun moeder leest hun mijn verhalen voor en dan slapen die meteen in, zo lees ik..
Vanmorgen vroeg op en na mijn achillespezen ook nog een beurt gegeven te hebben, zit ik nu aan de ontbijt tafel dit verslag te schrijven, wachtend op Josine die wat meer tijd nodig heeft.. Tot vanmiddag en verder een prettige dag toegewenst aan werkenden én vakantie vierende mensen..

  • 02 Mei 2014 - 08:27

    Vivian:

    Bonjourrrr!!
    Na die photo fantastique mit de gordiene toe heb ik de rest van de foto's ook nog even bekeken. Die met die koeien is echt geweldig! Dat wilde ik even melden. Fitsse vandaag!
    Vivian

  • 02 Mei 2014 - 09:13

    Wilma:

    goojemurge,
    ich bin alweer zo wiet bove water dat ich op mien bedsideterminal (haha) dien verslagen kin leze en reagere.
    alles is good gegange, ghub zelfs gein kiekgaatjes in de boek! Op dit moment zin ze mich lek aant prikke, ze krieg gein blood van mich los haha.
    have a nice fitsday mit vaol zon en weinig windj.
    Wilma











  • 02 Mei 2014 - 11:12

    Willy Van Hulten:

    Hallo Sjef een beetje regen maakt toch niet veel uit, wij als vierdaagse lopers moeten ook
    gewoon doorlopen anders zijn wij niet op tijd binnen.
    En je smet er niet van, maar toch succes verder je haalt het wel samen.

    Groetjes Willy

  • 02 Mei 2014 - 12:02

    Mirjam Em Jos Arts:

    Hoi Sjef en Josine,

    Knap hoor en bergen bedwingen en Sherlock Holmes spelen en 3 verslagen per dag schrijven!
    Ons dagschema raakt al helemaal in de war, alleen al door alle verslagen bij te houden.
    Blij dat ik sinds kort ook met pensioen ben, zodat alles mooi te volgen is.
    Als we die foto met gesloten gordijnen zien, begrijpen we wel dat Josine een half uurtje meer nodig heeft.
    Weet je zeker dat het douze escargots waren en geen huîtres?
    Hoe dan ook, blijf ons verrassen met spannende verhalen, verhelderende foto's en vooral met jullie prestaties op de tandem.

    Bon voyage, Mirjam en Jos Arts.





  • 02 Mei 2014 - 14:43

    Pim:

    Hei Annie hou jij het tassie ff vast....

  • 02 Mei 2014 - 14:44

    Pim:

    Want josine die moet gaan plassen......

  • 02 Mei 2014 - 15:44

    F. Hagenaars:

    Sjef, kijk even terug op 1 mei, dan zie je dat je er nog een sponsor bij hebt. Groeten Fred.

  • 02 Mei 2014 - 15:49

    Ans Meulepas:



    Hallo piloot en co-piloot,

    s'Morgens koffie krantje en je reisverhaal(en).
    Complimenten alleerst aan de co-piloot Josine. In 6 dagen 700 km gefietst. Plat, vals plat. Naar boven en weer naar beneden. Ondertussen navigeren en coverseren in het Duits Italiaans en Frans. Super knap!
    Piloot Sjef van jou wist ik het al fanatieke sporter. Jarenlang samen getennist. Je gevleugelde uitspraak was; " never change a winning team " en wij waren dat team, tot ergenis van onze teamcaptain Fr.v.S., die wilde ook wel eens met mij tennissen :-)

    Wij wensen jullie nog een aantal hele mooie weken naar de top. Ook van Frans.

    Ennne josien zit je een keer op een terras met vin, zadelpin en du pain, zon en mooi uitzicht, gewoon de rem erop!! Een piloot is nergens zonder co piloot ;-)

    Ans.




  • 02 Mei 2014 - 15:53

    Beppie De Kleijn:

    Leuk om jullie te volgen !!! Ik vind het Super zo'n belevenis te lezen,
    Morgen 3 Mei vertrek ik naar Beauraing voor een vierdaagse bedevaart
    En zal speciaal voor jullie een mooie kaars aan steken, veel succes en GENIET ervan.
    Lieve groetjes Beppie de Kleijn XXX

  • 02 Mei 2014 - 18:33

    Gradje En Mirjam (miek) :

    Hoi Sjef en Josine

    Wij volgen jullie op de voet, wat leuk om steeds de stukjes te lezen. Ook heel erg knap wij doen het jullie niet na. Wat beleven jullie n hoop zeg', wat n monstertocht. Maar ik lees dat jullie ook super genieten blijf dat vooral doen.

    Groetjes ons van de Kraaiweg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 105670

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: