De REDDING voor mijn achillespezen... - Reisverslag uit Bad Ragaz, Zwitserland van sjef boesten - WaarBenJij.nu De REDDING voor mijn achillespezen... - Reisverslag uit Bad Ragaz, Zwitserland van sjef boesten - WaarBenJij.nu

De REDDING voor mijn achillespezen...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

05 Mei 2014 | Zwitserland, Bad Ragaz

Bad Ragaz, 05-05-'14, 11.00 Uhr..

De Here zij geprezen, de REDDING is nabij.. alle goed bedoelde en inmiddels door mij ook al uitgeprobeerde standjes, mochten niet baten… enne de vlgd. keer neem ik die masseur uit Wanroij mee, maar zoals gezegd, de REDDING is nabij…
Nog even een omissie van vanmorgen goed maken… ben ik toch vergeten mijn fietsmaat te feliciteren, hij wordt vandaag op de kop af … wat was dat ook al weer, 50 is ie geweest.. maar ja maak niet uit, 'PIET VAN HARTE GEFELICITEERD' en mensen ge bent allen van harte uitgenodigd om hem namens mij de welgemeende gelukwensen te gaan overbrengen, de tap is open vanaf 19.00 uur en Ria kennende valt er nog wat te knabbelen. Adres ? : Berentsweg 8 in Mill dan hoor ik morgen van jullie wel hoe oud hij is geworden…
Nu verder over de redding… vanmorgen dus gefrühstuckt in Hotel Fernsicht, en zoals je op de foto misschien ook wel op de video kunt zien doet dat hotel zijn naam eer aan.. schitterend beeld vanuit het kamerraam. Ontbijt dus om 7.30 en om 8.30 onderweg, de helling die we gisteren op weg naar het Hotel moesten nemen, nu dus lekker bergaf… maar wat was dat voor een rare sensatie op de tandem… hij wiebelde van links naar rechts en we hadden de tassen toch idem ingepakt als voorheen.. bij langzamer rijden werd het minder.. eenmaal beneden alle tassen eraf en gekeken waarom de balans weg was… enkele schroeven nog vaster gemaakt dan ze al zaten en weer verder, op het vlakke met een bepaalde snelheid viel het gezwabber wel mee, gelukkig dat we dus over de dijk van de Rijn stroomopwaarts reden.. die Rijn heeft hier in de loop der eeuwen een flinke kloof in moeder aarde gemaakt, schitterend vergezichten, steeds bij de volgende bocht van de Rijn weer anders.. Sneeuw boven op de alpentoppen en vlgs. mij is er afgelopen nacht nog gevallen. We schoten lekker op, langs het Rheinstadion, waar het nationale voetbalelftal vlgs. mij voetbalt eerst langs de rechteroever later langs de linker oever. Vlak voor Bad Ragaz heb je de mogelijkheid voor Heidi fans om via Fläsh en Maienfeld te gaan, maar mijn Heidi achterop is daar niet zo'n fan van dus richting Bad Ragaz voor het eerste kopje koffie en toch nog eens kijken naar die fiets die zo uit balans raakt…
Waar anders als bij der Bahnhof stopten we en namen we het er even van…
Toen weer alle tassen eraf en nogmaals gekeken en opeens zag ik het… niet te geloven weer het zelfde probleem als vorig jaar bij de Camino del Norte tocht…
ENKELE SPAKEN HINGEN HELEMAAL LOS.. de oorzaak ontdekt nu nog een fietsenmaker.. via het VVV Tourist Information 2 kort bijelkaar gevonden… eentje ook nog Flyer dealer.. echter gesloten, de andere fietsenmaker keek eens bedenkelijk en zei "das kann ich heute nicht mehr reparieren, das wird sowieso schwierig sein, der Rohoff naaf soll wieder exact abgestimmt werden " und so weiter, und so weiter, zijn gezicht werd steeds langer en langer… toen ik voorstelde om naar de dealer te gaan, was hij het er meteen mee eens maar die was vandaag dicht, "morgen um 8.00 is er wieder offen, und der hat auch einen besseren Arbeitsplatz um dass grosse Tandem auf zu hängen, er repariert auch Motoren" Jammer maar helaas dus… na een kleine 30 km. een spaak in het wiel gestoken of beter gezegd los geschoten… Toch maar eens met de heer Flyer offe "die Eltener Fahrradprofi" gaan praten waarom dat iedere keer gebeurd… Te zwaar bepakt? we hebben bij na niets bij ons, de föhn van Josine is ook geen gewicht, mijn kleine lap-top ook niet, 2 papieren onderbroeken en een gum ook niet, alleen de reserve accu heeft het grootste gewicht en die kan alleen achterop… offe die neef van Josine in Sittard, Paul van ome Frans een keer vragen wat de beste spaken zijn… enfin even afwachten wat de reparateur hier ervan zegt, hij heeft ook spaken voor motoren..
En dat zou wel eens DE REDDING kunnen zijn van mijn tendinitis crepitans achillae duplex op zijn Langenboms: mijn beiderzijds ontstoken achillespezen. Een dag zeker misschien wel 2 dagen 'noodgedwongen' RUST zoals de kenners onder jullie ook al opperden. Ik heb Josine het crepiteren laten voelen, zij vond het maar een akelig gevoel… laat staan dat ze die nog gaat masseren.. Toen we het Velotel Hotel Restaurant Quelle voor, in ieder geval 1 nacht, boekten, opperde de eigenaar de mogelijkheid om dan ook maar even het terminaalbad hier te bezoeken (Bad Ragaz).. misschien dat daar wel fysiotherapeutes aanwezig zijn die mijn voeten even onder handen willen nemen. Voor de onze tocht ook sponsorende fysiotherapeuten van Fysiosupport zal het wel niet lukken om ff hierheen te komen.
Zometeen lopen we even door het plaatsje, volgens de eigenaar ligt er op loopafstand ook nog een mooie 'Schlucht',. En dan haal ik wat van die heet makende zalf ergens… voor mijn eigen massage van mijn eigen achillespezen..we sulle sien.

  • 05 Mei 2014 - 13:10

    Sjaak En Willy T.:

    En zo is er toch nog hoop...
    Rust maar eens lekker een paar daagjes uit samen....is ook goed voor de fiets..kan die ook weer herstellen..en daarna weer met frisse moed verder.

  • 05 Mei 2014 - 15:30

    Sterre:

    niet opgeven ! er is altijd nog hoop! en jullie verdienen de hoop ook nog! xxxx mark , sterre , liam en adam!

  • 05 Mei 2014 - 21:48

    Ranjani:

    Ik sluit me helemaal aan bij Sterre! En even rust is vast ook wel lekker. Maar die spaken? Een ezel stoot zich toch niet ........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 852
Totaal aantal bezoekers 105676

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: