attentie sponsoren... - Reisverslag uit Bad Ragaz, Zwitserland van sjef boesten - WaarBenJij.nu attentie sponsoren... - Reisverslag uit Bad Ragaz, Zwitserland van sjef boesten - WaarBenJij.nu

attentie sponsoren...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

05 Mei 2014 | Zwitserland, Bad Ragaz

Bad Ragaz, 05-05-'14, 19.00 Uhr

Mijne Dames en Heren Sponsoren,

hier volgt de actualisatie van de 'achterstallige' sponsoren-lijst, achterstallig omdat het mij soms niet duidelijk is uit de gegevens van de ING bank wie de sponsor nu precies is… maar ook omdat naar nu blijkt er nog steeds sponsorbedragen binnenkomen die me door dhr. Ekelmans van de SLK (stichting Levenseindekliniek) iedere maandag morgen toegemaild worden.. en dan zijn wij de gesponsorde kilometers allang voor bij en moet ik dus weer even terug fietsen om m'n toegezegde belofte waar te maken…zo kom ik nooit in Napels. Nu dus even pas op de plaats, noodgedwongen, omdat om een of andere reden iemand/iets me een spaak in het wiel gestoken heeft.. en we moeten wachten op reparatie..
In Bischofszell zaten we op 944,7 km. daar kwamen er nog 90 bij tot in Eschen en vandaag dus 'maar' 32km… we zitten dus op 1066,7 km.. in 10 dagen… Wie ben ik nu allemaal vergeten te vermelden of zoals vandaag ook weer bleek uit de mail van dhr. Ekelmans, sponsorbedragen voor een afstand die al enkele dagen geleden door ons overbrugd is…
Daarom toekomstige sponsoren houdt rekening met onze snelheid (nu dus even 0 km/uur).
Wat leverde de sponsor-aktie tot nu toe op?: met de afgelopen week erbij… vlgs. dhr. Ekelmans (doe trouwens ff de groeten aan Yvonne) die me hiervan wekelijks op de hoogte houdt;

Dat brengt het totaal van deze week op € 1.174,-
Dit brengt het gehele totaal op € 6.319,46
en zolang als er geld binnenkomt stuur ik je 1xper week op maandag de stand van zaken!!

allez dus.. even de 'achterstallige' sponsoren beschrijven
- fanatiek sportend, fietsend/lopend, van de natuur genietend, in haar eentje of in de groep, gezond levend, vroeg weduwe geworden, oma, doet een deel van de opvoeding van haar 2 klein- grote zonen, moeder van dochter en zoon.. alletwee het huus uut.. dochter in de buurt, zoon op afstandje… heel wat meegemaakt met haar.. onvergetelijk, als ik ooit m'n memoires ga schrijven dan… bedankt voor de donatie!
- nog een L'boomse… niet ver van hierboven, geen échte L'bomse, de dochter wel, alhoewel… volgde al eerder een van onze lange fietstochten via de site en dat deed meer dan al die pillen van vlgs. haar man/baas. Zit nu weer lekker in haar vel.. iets te lekker vindt ze zelf… maar met de kostuums zie ze verkoopt, kun je heel wat camoufleren… op zijn best als er iets zakelijks geregeld moet worden, dan weet ik nog steeds niet wie de baas is.. maar dat doet er in feite niet toe als 'het' maar geregeld wordt.
- hoe is 't op die Eikenlaan, 'gut ut un bietje?' in het voorhuus, morgen dus een visite… hopelijk niet zo doodziek als de vorige keer… enne es ge ouwen zoon nog een keer tegen komt, vraag eens of hij nog een keer in onze tuin rondkijkt, ook daar mogelijk achterstallig onderhoud, een keertje onkruid wieden zou vlgs mij geen kwaad kunnen.. enne voor ouwzelf madam, hou je taai! kilometer 2200-2300 ben ik waarschijnlijk weer thuis, maar dat zal wel de verkapte hint zijn..
- ene 'sic' elders geweest, vriend van d'n Alt, nu opa spelend.. vanuit het verleden zie ik hem nog een keer van een glijbaan, ergens op een zolder, afglijden met als gevolg een geheel nieuw gebit.. dat waren nog eens tijden.. oma net zo fanatiek tennisSTER als hij in het verleden..
- hoe is het daar aan de Durpstraat? Nooit zelf iets medisch gemankeerd, liever géén pillen allemaal vergif, en nu… de voetbalschoenen van de zoon alweer gepoetst? hoe is nu met de mam van de vriendin van m'n dochter, m'n 06 is nu niet te bereiken hè dochtertje… doe de groeten aan de behandelaars in Boxmeer mam ! en mannetje lief, al uut de overall?
- enne fluit het vogeltje daar in de Nachtegaalstraat nog steeds het hoogste lied?? 't is me wat hè als je ouder wordt… en al het nodige hebt meegemaakt, ongelooflijk niet waar, al dat gebeuren in het verre Oosten, heel l geleden en dan nu nog helder en vol levenslust ondanks de nodige opkomende lichamelijke mankementjes..… en dan nog zo'n 'oud' mannetje moeten verzorgen….
- een St. Huberts voetbal gezin, tenminste nu weer, zij zijn 'even' weg geweest buute St. Hubert gevoetbald.. of dat voetbal talent nou van pa of ma afkomt is me niet duidelijk, maar talent hebben zij (die ouders bedoel ik), 't was even moeilijk slikken maar het gaat nu geloof ik weer.. als ik aan mw. denk denk ik ook weer aan de tijd in de Spoorstraat.. je schoonzus.
- hallo mw. …??.... in bezit van 2 dochters, alletwee de deur uut, maar ook vaak thuis, net ongeveer (?)1jaar Oma, ook heel wat meegemaakt in je leven, man bijna van begin van mijn komst af invalide.. uiteindelijk toen het niet meer ging en er nog een ziekte bij kwam… een afscheid uit het boekje, volledig in eigen regie, te midden van al die hem dierbaar waren; voor mij onvergetelijk…
- hallo familie in het Beerse, oorspronkelijk in L'boom wonend maar vanwege het slaapcomfort verhuisd naar Beers; reizen nu de hele wereld af, spelen golf en genieten.. van hun 2 zonen… medisch niet zo veel met jullie meegemaakt/gedeeld, gelukkig niet… bedankt ook jullie voor de donatie
- druk zakenmannetje, nog steeds, fanatiek voetballer in het verleden, woonde op het huukske net voor het voetbalveld, het voetbalveld is weg, hun huus nie...heeft de top jaren van Juliana, net als ik, mogen meemaken.. getrouwd met een pittige tante… die durft haar zegje wel te doen… genne flauwekul, dapper, kan wa hebben, ook het nodige knap doorstaan.. zij ook net als wij 'alleen' thuus.. zij met 2 zonen elders, vlgs mij nog geen oma/opa, zou hen beiden goed staan.. achter de kinderwagen bedoel ik..

tot zover deze bloemlezing, tot merge… er zijn er nog enkelen die ik nu met behulp van Lieke en Wendy, mijn ex-werkneemster aan de hand van de voorletters probeer te achterhalen.. tot de volgende keer

  • 06 Mei 2014 - 22:38

    Opa En Oma :-) :

    Sjef, duidelijk en goed geformuleerd.
    Opa en oma, klinkt wel mooi, maar nog niet, dus ook geen kinderwagen :-)

  • 07 Mei 2014 - 20:26

    Familie Brienen Mill:


    Hallo Dr. Boesten en Josine

    Jou met de voornaam noemen kan ik nog steeds niet over mijn lippen krijgen , jij was
    en bent bij ons nog altijd dokter Boesten.
    Wij genieten elke dag van jullie spannende verhalen , maar eigenlijk hadden jullie fietsenmaker
    Snuutje van de Spoorstraat mee moeten nemen.

    Veel sukses en vooral veel plezier met die spannende tocht naar Napels
    vanuut den royendiek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 1123
Totaal aantal bezoekers 105574

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: