achterstallig onderhoud - Reisverslag uit Fabro, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu achterstallig onderhoud - Reisverslag uit Fabro, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu

achterstallig onderhoud

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

17 Mei 2014 | Italië, Fabro

Fabron, 16-05-'14, 23.00 ore

hallo, buena sera, allemaal..

dat was me dus weer een mooi dagje.. mooi weer, mooie streek, 'mooi' fietspad… en dat vergat ik nog te vermelden in mijn verslag… 134 km oppe teller… en dat met die 22 km fietspad.. hoe veel hebben we er nu opzitten??
In Montespermoli stond de teller op 1702 + 91 = 1793… de dag erna naar Siena… korte tappa gepland i.v.m. Josine's verjaardag.. die dus eigenlijk fietsend eindigde in Castellina in Chianti na 38 km fietsen…. toen met de bus naar Quercegrossa 10 km waar we onze reddende engel Nick ontmoetten… dd. 15-05-'14 op de fiets naar Siena, daar rondgefietst en terug 22 km.. en vandaag dus de 134 km naar Fabron… dus in totaal nu erop zitten…
1793 + 38 + 10 + 22 + 134 = 1997 ….. dus ik zie tot mijn grote schrik dat ik vandaag een heleboel sponsoren moet gaan memoreren….

1900-1948.. de man ook net met pensioen, naamgenoot van mij, die een vrouw met drie dubbele achternaam 'bezit' en daar de handen vol aan heeft vandaar die pijnlijke vingers; haar kwam ik voor het eerst tegen bij een vroegere huisarts in Mill, en zij was degene die daar na mijn bezoek de ramen moest openzetten om de geur van mijn destijds heerlijke wilde havanna's te laten verdwijnen...ook zij heeft last van pijnlijke gewrichten, overal zo'n beetje… rugoperaties ten spijt… maar wel wereldreizigers, zijn zelfs al een keer wezen trekken naar de andere kant van de wereld en ze hebben daarna Mill weer teruggevonden… nu zingen ze beiden dus als een nachtegaal…
1948- heden….. tja tja… zij was vroeger alleen bekend met een witte jas hoge bloeddruk die menigeen zorgen baarde… en natuurlijk met haar verslaving.. wel/niet stoppen… later dat vervelende hoestje.. alles er voor over gehad, alles eraan gedaan om…. maar het mocht niet baten, ondanks alle 'waar'zeggingen uit regio Tilburg.. het ging echt niet meer… in onderling overleg… afscheid genomen.. nu alleen verder jongeman… met je kinderen en kleinkinderen, zonder die aandrijvende kracht… op mijn tandem zou ik dat niet kunnen… zij drijft mij aan… bedankt voor je begeleidende reacties tijdens de rit en voor de sponsoring, doe de groeten aan je dochters en kleinkinderen..
- 1948-1973… iemand die op dezelfde dag geboren is als ik, alleen 1 jaartje eerder, dat was niet zo’n goed jaar als een jaar later…. blijkt wel uit de onderlingen wedstrijden… als je maar weet hoe je hem moet aanpakken, dan is het makkelijk om van hem te winnen, als je hem eenmaal op de kast hebt, is dat geen kunst meer.. Tennis wedstrijdje? een banaan mee nemen en die tijdens de pauze na 2 sets rustig op dat bankje te gaan zitten verorberen en… tel uit je winst… hij op de kast en sloeg geen bal meer goed… Woonde eerst in Langenboom, werkte nou ja, werken gemeenteambtenaren?, in Uden. Nu wat rustiger geworden, weer verhuisd naar zijn geboortedorpje… MIll, je ziet hem tegenwoordig door dat stadspark in Mill wandelen achter een kinderwagen… Zijn vrouw, weinig gezien, eentje uit een groot nest… ok uut Langenboom, nu dus in Mill… ook oppassend op haar man, 2 dochters en vlgs mij een dochter
- dan heb ik nog enkele sponsoren waarvan ik bij God niet kan nagaan wie dat zijn, zelfs met hulp van de jarige doktersassistent niet … een zekere Nabuurs welke is dat…. ene zekere Ermers… 1700-1740 please give me a hint?? via dit blog of via stopsmoking@zonnet.nl
- oh ja meneer hielpees ik ben er achter dankzij Herman, hij kan je nog niet vergeten/ vergeven… tja je bent er enne van Thei de V… of nie?
- 1948-1958, zingen ook alle twee als een nachtegaal, hij met name sinds hij me vroegtijdig gepensioneerd is, en niets maar dan ook niets meer moet. . als een beetje golf spelen; zij altijd open eerljk werkt wel nog… verzorgt hem ondertussen…
- 1960 - 1987 waarom deze jaren?? wilbertoordse prinses Carnaval geweest, moeder van 2 knappe dochters waarvan 1 niet goed luisterde maar nu door de techniek van vandaag wel weer! het werd ook tijd ook… heel wat met die moeder, haar vader en moeder en andere zus meegemaakt, lief en leed vaak gedeeld..
- 1970-1995.. 70 is haar ideale gewicht, 95 haar laatst gemeten… steeds die strijd… om maar wat gewicht kwijt te raken, ook wel noodzakelijk, je valt niet zomaar van de trap..

nou moet ik er nog een paar ..
- 1982-1986: zoon van een stel, broer van 1 zus, groot getrokken aan de Raaf, had een aangeboren afwijking, fabrieksfout (geen garantie) komt meestal voor bij kinderen van intelligente ouderen.. en dat is nu de vraag!!! of dit zo is of dat uitzonderingen de regel bevestigen...
- nu val ik om van de slaap, en voordat ik morgen weer te horen krijg dat ik met de bril op in slaap gevallen ben, doe ik hem nu af en ga slapen, morgenvroeg 7 uur weer op.... en verder richting Ronciglione , ijs. weder en spaak dienende... weer een dikke 100...

  • 17 Mei 2014 - 12:20

    Theo Aarts:

    Sjef en Josine,

    Veel succes vandaag weer met jullie fietstocht.
    Vandaag komen onze gesponsorde kilometers aan de beurt, mits de spaken heel blijven natuurlijk, ha, ha, ha..
    Het is een genoegen om de reisverslagen te lezen en de foto´s te bekijken, geweldig goed en mooi.
    Verder veel succes met de laatste paar honderd kilometer.
    Groetjes, vanuit het zonnige Duitsland.

  • 17 Mei 2014 - 17:02

    Barten Notenkrakerstraat:

    wat vinden we dit mooi dat jullie ook aan mijn vrouwtje ria denk mijn dochters en kleinkinderen gaan daar trots op ik heb er bijna geen woorden voor maar bedankt en nog veel fiets plezier we zijn er bijna groetjes notenkrakerstraat mill

  • 17 Mei 2014 - 19:43

    De Nachtegaaltjes:

    Hallo kilometervreters

    Wat fijn dat alles goed gaat. Hoe gaat het met de billetjes, want daar lezen we niets over?Geniet van deze prachtige reis met als laatste land een heerlijk vakantieland zoals Italie. Lekker eten, leuke paus, prachtige landschap en natuurlijk heel veel lieve mensen. Veel plezier voor de laatste kilometertjes! Tenslotte is het allemaal voor EEN HEEL GOED DOEL!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 105574

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: