vandaag Napels zien? - Reisverslag uit Gaeta, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu vandaag Napels zien? - Reisverslag uit Gaeta, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu

vandaag Napels zien?

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

20 Mei 2014 | Italië, Gaeta

Gaete, 20-05-'14, 8.00 ore

Buon Giorno,

en dat is het.. mooi weer, de zon schijnt volop, weer een dag van mijn 'dolce fare niente leventje' vandaag ga ik (hopelijk) NAPELS zien..
Standwandelingetje, ontbeten, zo meteen mijn stalen ros, de Flyer, bepakken en bezakken en via de Mio richting Napels…
u allen een buon giorno toegewenst, 'try to be happy' ook al is dat niet altijd even makkelijk.. 'make the best of it'… 'you can do it'; dat mijn Engels iets beter is dan mijn Italiaans is wel duidelijk, ook dat ik nu dus weer aan verschillende mensen in 't Millse denk, moge duidelijk zijn of ge nou aan een dijk of in een laan woont...

sjef

  • 20 Mei 2014 - 08:53

    Freddy En Erwin Van Dooren:

    Hallo allemaal daar in Italie,


    Heel goed hoor wat jullie presteren !!! En leuk om de verhalen te lezen...... Van hieruit (de Uilweg) wensen wij jullie heeeeeel veeel plezier in Napels en uiteraard voor de rest van de reis.

    Heeel veel groetjes van diejen pelisie die een eigen zaak begon en waar de man het flink
    mee te stellen heeft !!!!!!.....valt trouwens reuze mee hoor......zegt Erwin !!!! ha ha

    Tot in de gasselse bossen.................

  • 20 Mei 2014 - 09:10

    Sylvia Jans:

    dag Sjef,

    nu je een tijd gevolgd te hebben en je reis bijna ten einde komt en je natuurlijk je te hebben gesteund met je prachtige doel, wil ik toch graag ook een persoonlijke noot aan je schrijven als dank. Een huisarts zonder poespas. zo één die er is wanneer het nodig is en dan ook vol voor je gaat. in onze jaren met Maudy was je er wanneer nodig en heb je ons altijd het gevoel gegeven te vertrouwen op onze intuïtie. Een kind zonder diagnose, maar het moedergevoel gaf aan dat het een extra speciaal meisje was en je geloofde me en ging samen mee de weg op van onderzoek. Lange tijd kroep en ik weet nog dat ik je belde en aangaf; nu is de maat vol. het meisje moet geholpen worden, geef haar prednison om even op adem te komen. er was niets veranderd aan haar situatie, maar ze had even een adempauze nodig en jij geloofde me en hielp haar. Een angstig kind met gebroken bovenbeen in het ziekenhuis. ze moest naar haar vertrouwde stek en jij nam de verantwoordelijkheid over van het ziekenhuis. je vertrouwde op mijn zorg voor haar. Een verwijsbrief van logopodie ver van huis, want dat was een aansluitende behandeling. Je ondersteunde me in de keuze. Moeders kan niet uitvallen, dus met ontstoken armen, spuit erin en geen half werk. Ik kan weer door. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik zal het je besparen. Wat ons vooral enorm goed heeft gedaan, is ons laatste ziekenhuisbezoek dat nodig was ivm baarmoederverwijdering. De steun die je ons toen hebt gegeven en wetende dat we op je konden terugvallen indien nodig, maakte de weg heel wat makkelijker en zorgde ervoor dat er energie bleef om te zorgen. Je gezegde; zorg goed voor jezelf, dan kun je dat ook voor een ander, is me al die jaren goed bijgebleven. Soms viel dat niet mee, omdat er weinig keuzes waren, maar ik heb dit steeds meegenomen en geprobeerd in acht te houden met wat hulpmiddeltjes die je me gaf. Allebei onze kinderen zijn gelukkig groot kunnen worden. Maudy hebben we een mooie stek kunnen realiseren (de Ladder) en onze Jordie volgt SPH en wil ook de zorg in. Het heeft ons altijd goed gedaan wetende dat onze huisarts in ons gelooft en ondersteunt wanneer dit nodig mocht zijn. Wij denken dat je volgende job je op het lijf geschreven is. diegene hulp bieden die zich alleen voelen staan in een keuze en dan toch begrip krijgen en ondersteuning. Geweldig! Wij wensen je van hier af nog een goede reis. Zowel op de fiets als in je volgende keuze. Bedankt toppertje! Eric en Sylvia Jans

  • 20 Mei 2014 - 14:54

    Toon En Jeanne.:

    Hallo Sjef en Josine,

    Jullie zijn er bijna,kom op he dat laatste loodje.
    Wat een PRACHTIGE verhalen,en MOOIE foto's.
    GENIET ze nog samen.

    Groetjes Toon en Jeanne.

  • 20 Mei 2014 - 16:17

    Rob Sylvie Jelle Lotte Lizzy:

    Buon Pomeriggio Sjef en Josine,

    Ongeveer 35 jaar geleden....wat was ik bang van de nieuwe dokter met snor! Je kwam toen bij ons opa binnen. Ons mam vertelde dit verhaal laatst nog aan ons. Heel wat jaartjes ben je onze huisarts geweest. Voor Rob maar heel kort maar hij vind je zeker unne fijne mens. Dus namens ons allen: Bedankt!
    Jullie fietsen nu de laatste loodjes en wij hebben zojuist nog wat gedoneerd aan jullie goede doel.
    Wel is waar een beetje laat maar met alle drukte en trubbels in ons gezinneke niet minder goed bedoeld.
    Sjef en Jozien, zet m op! Tot snel weer eens in Langenbom!! Ciau!!

    Con i migliori saluti
    Rob, Sylvie, Jelle, Lotte en Lizzy

  • 20 Mei 2014 - 21:59

    Lieke:

    Hallo lieve reizigers,
    Het zit er weer bijna op,... En dan donderdag weer naar huis. Maar wat hebben jullie weer genoten,....wat een ervaring! Mooie verhalen en foto's. Elke dag vraagt er wel iemand aan me hoe het is zonder Sjef,... En het antwoord is nog steeds: het voelt alsof hij op vakantie is!
    Goede terugreis en hopelijk tot snel een keer.
    Groetjes uit KUUK

  • 20 Mei 2014 - 22:17

    Notenkrakerstraat En Kinderen En Kleinkinderen:

    we zullen jullie missen met de verslagen het zit er bijna op ik vind het tof wat jullie samen hebben gedaan prachtig en een goede terug reis geniet er nog van groetjes notenkrakerstraat en aanhang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 105565

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: