wachten duurt lang.. en dat niet alleen - Reisverslag uit Napels, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu wachten duurt lang.. en dat niet alleen - Reisverslag uit Napels, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu

wachten duurt lang.. en dat niet alleen

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

23 Mei 2014 | Italië, Napels

Napoli, 22-05-14, 12.00 ore

Ciao,


ff niks meer gehoord he, maar we leven nog, hebben Napels dus gezien, maar nog niet gestorven, al hoewel we gisteravond dachten dat scheelt niet veel, Recentemente notizie of te wel laatste bericht dateert van 21-05 10.00 toen sloot ik af met de mededeling dat ik moest gaan onderhandelen met de transporteur.. over het vervoer Napels- Rome bleek dat die koerier alleen een pakje kwam afgeven.... de manager weer in de telefoon... wanneer hij dan wel niet kwam... 12.00 wachten 13.00 uur wachten, 14.00 uur nog een keer bellen, middagpauze siesta tot 15.30.... 15.30 bellen nieuwe juffrouw aan de telefoon achter de computer.. weer alle gegevens nodig, zelfs de lengte van de tandem, ik naar de garage, 2.5-3.0 m. gewicht van alles 80-100 kgr. breedte 30 cm, hoogte 1 m... ingepakt ja en vervolgens zegt die juffrouw dat ik haar programma geen fietsen staan met dergelijke afmetingen... Transporto NO POSSIBLE, dus zei ik tegen Josine dat wordt dus toch gesponsord terugfietsen..Nog een laatste poging de fiets bij een transporteur laten zien 30 km in Capua... ik erheen... ook onmogelijk dus weer terug, een deel met de trein, in Caserta miste ik die trein op een haar... ik zag de achterlichten nog.... toen dus 20 km over een rode weg terug... de accu stond op 2 streepjes en toen ik thuus bij het hotel was nog steeds, continu meer dan 25 km per uur gefietst.... de piep laeg 17.00 vertrokken 22.30 terug. Hele dag nog niets gegeten... dus uit eten bij datzelfde restaurant als gisteren... dan kan nog in Italie.. lekker gegeten en gedronken, en werkvoorbereidingsgesprek gehad voor de volgende dag. Toen we klaar waren en naar het hotel terug wilden gaan, mocht dat niet van de ober, hij wilde ons begeleiden en toen hij hoorde dat het 5 minuten lopen was... werd een collega geroepen die ons met zijn autootje naar het hotel bracht, veel te grote kans dat we om 0.30 uur nog beroofd zouden worden... geen fijn vakantie gevoel... ook onderweg een paar keer de weg gevraagd naar die transporteur.... sommige mensen draaien zich dan echt van je af, zo van zoek dat zelf maar uit... onvriendelijke regio... die Noord Italianen en die strandtenteigenaar hadden gelijk.. Echt vervelend als je de taal niet spreekt... volgend jaar gaan we weer in Spanje fietsen, en gaan door met de Spaanse les...
Wat leverde dat werkvoorbereidingsgesprek nu op... opties:
- we fietsen terug met ons allen
- ik fiets alleen terug naar de camping
- ik ga met de trein naar de camping, gisteravond ging dat ook, en Josine gewoon met il velovolo terug naar Eindhoven...
- de fiets daar laten staan ? geen optie dat zagen we die nooit meer
terug en het is niet alleen een financieel belangrijk deel van ons..we hebben heel wat lief en leed met elkaar gedeeld en als die tandem oren zou hebben had hij heel wat te vertellen, neen hij mocht meestemmen

de derde optie kreeg 3 stemmen... dus geregeld.

Josine om 8.00 met de taxi en 2 koffers naar het vliegveld en ikke, na de laatste kamerinspectie, op de fiets via de via Garibaldi naar il Stazione aankomst daar 9.30 en kaartje geregeld ook voor de fiets.. tenminste dat dacht ik voor de trein van 10.00; even voor 10.00 nog met Josine gebeld die net onder aan de trap van het vliegtuig stond dat ging goed. 10.00 geen trein op station 14... vertraging even gaan vragen bleek dat die al weg was.... toen ik aan die persoon mijn kaartje liet zien, zei hij dat kan helemaal niet, je kunt niet met de fiets in een hoge snelheidstrein... had die eerste kaartverkoper me dus niet begrepen.... maar hij regelde het, kreeg zelfs 24 Euro terug... voor 21 Euro met de trein met fiets van Napels naar Anguillara.. vertrek 12.41 uur... wachten in de tussentijd de tijd gedood door wat rond te lopen, tandem weer veel bekijks, werd zelfs door een man aangesproken wiens zoon fietsen van een electrische motor voorzag, kreeg zijn kaartje... info@besbike.com en nog een tijdje zitten praten met een Australisch echtpaar, 6 weken Europa, zometeen met de hoge snelheidstrain naar Rome, van Rome naar Nice daar zondag de GP zien.. en dan nog enkele weken naar Polen waar ze vrienden hadden.. De trein is er, ik erin en til de fiets erin.. steekt dus iets uit... langer dan een normale fiets, de kaartjesknipper komt, kijkt bedenkelijk en zegt dat dat niet kan, daar is zijn trein niet voor gebouwd... schudt zijn hoofd niet op en neer maar van links naar rechts..ook zijn Engels is beperkt... en ik begin gewoon in het Limburgs aan een stuk door te praten waarbij het enige niet Limburgse woord Olanda... is.. en hem met gebarentaal duidelijk maak dat ik er ook geen stuk afzagen kan.. hij loopt door pfft... even later komt hij terug met een collega, het zal toch niet?? ze kijken en kijken en dan vraagt die collega: electronico?? pfft... hij mag blijven.
El treno ordinario rijdt, is al 2 keer gestopt en het wordt drukker en drukker, vrolijke boel hierbinnen.. Rome is gehaald... dan sulle we wel zien, daarover later meer....

sjef

  • 23 Mei 2014 - 12:52

    Sandra Verhagen:

    VOUWFIETSKE VOLGENDE X???

  • 23 Mei 2014 - 13:04

    Albert En Hetty:

    Sjef heel veel succes!!!
    Groetjes uit Sint Hubert

  • 23 Mei 2014 - 13:30

    Joop En Tina Willems.:

    Knap gedaan Sjef en Josine.

    Hartelijk Gefeliciteerd. Gr. van ons. uit de Vloetsestraat.

  • 23 Mei 2014 - 13:54

    Maartje:

    Napels zien en dan...vlug wegwezen? Begrijp dat ik Napels van mn bucket-list kan schrappen?

    Succes met de terugreis!

  • 23 Mei 2014 - 16:19

    Nelly:

    Tjonge tjonge wa motte er toch veul vur doen ....
    Nog veel succes met je terug reis ...
    Groetjes uut Mill

  • 23 Mei 2014 - 18:33

    Jeannine:

    Gescheiden is nooit een goed teken! En de bijscholing dementie van SLK heb je nu ook gemist. Sterkte en avanti a la casa! Tot gauw? Of ga je toch voor de wereldreis?
    Groet, Jeannine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 105574

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: