Guten Morgen aus Bad Ragaz, - Reisverslag uit Bad Ragaz, Zwitserland van sjef boesten - WaarBenJij.nu Guten Morgen aus Bad Ragaz, - Reisverslag uit Bad Ragaz, Zwitserland van sjef boesten - WaarBenJij.nu

Guten Morgen aus Bad Ragaz,

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

06 Mei 2014 | Zwitserland, Bad Ragaz

Bad Ragaz, 06-05-'14, 8.30 Uhr

Vanochtend dus wakker met de vraag hoe lang we nog in Bad Ragaz zouden moeten verblijven… 7.30 ontbijtje, 8.00 gepakt en gezakt, lopend, want fietsen durven we niet meer goed met 3 gebroken spaken en de nodige losse…naar de fietsenmaker, nog steeds natuurlijk de vraag hoe kan dat steeds gebeuren… hij stond net zijn waar buiten te zetten, ook Flyer mountainbikes met accu!! hij zag ons aankomen en keek ons vragend aan… hij herkende de Flyer tandem, maar lopend??? ik vertelde hem op mijn beste Deutsch wat er 'wieder' aan de hand, of beter, aan de Flyer kapot was, hij schudde zijn hoofd van links naar rechts, snapte d'r niets van en toen Josine de optie van 'zu schwer beladen' opperde, knikte hij van nee… dat kan en mag niet gebeuren… hij zegt dat het wiel wrsch. niet goed 'gespaakt' is en als er eentje losser begint te raken dat gaan ze er een voor een aan… maar ja nu 'die Hauptfrage' wanneer kan hij 'jetz' gerepareerd worden… hij keek bedenkelijk en zei "er wird pas fertig sein so gegen halb zwei" op mijn aanvullende vraag "heute" zie hij weer "ja naturlich" niet te geloven wat een service.. tot half 2 dus ons vermaken, Josine zit weer achter een cappuccino in haar ebook verzonken en ik weer dit ochtendverslag te schrijven.. zometeen even de reis van vandaag bekijken, bedoeling is om Thusis te bereiken, ons eigenlijke doel van gisteren, ligt 50 km verder op dat moet te doen zijn vanmiddag.. morgen dan de eerste trein richting St. Moritz, waar het afgelopen nacht 2 graden gevroren heeft.. enne Fred, wij gaan niet over de Bernina pas, maar mit dem Zug hoch nach Sankt Moritz, over- of beter door de Albula en de Maloja en dan dalen we af naar Chiavenna maar dat is voor morgen vroeg… vandaag richting Thusis en of we daar aankomen, zien we vanavond wel weer…

een prettige dag verder..

p.s. Lieke sterkte vandaag de tweede dag zonder die oude baas; gisteren vertelde Wendy nog dat ze nog niet het idee had dat ik voor goed weg ben, maar dat ik op vakantie ben, mijn geest waart er dus nog rond..

  • 06 Mei 2014 - 10:44

    Gradje En Mirjam (miek) :

    Hoi Sjef en Josine

    Wat is het toch leuk om de verslagen van jullie te lezen onder het genot van n snoepje uit de pot op tafel (alleen voor bezoek). We lezen ze iedere dag. Nu ga n stukje lopen (gaat niet zo snel).

    Groetjes Gradje en Mirjam

  • 06 Mei 2014 - 11:00

    Trudy:

    Een peuleschil lijkt me voor jullie die 50 km. Mooi daar, ik kijk weer uit naar de foto's. Hoe zit het trouwens met het voornemen van Josine om elke rotonde te fotograferen?

  • 06 Mei 2014 - 11:36

    Henk Arts:

    Hallo pechpedalers , alle nadeel heeft z,n voordeel zei ,n bekende Nederlander. In betrekking tot je blessure en wat de tandem betreft ,n geluk dat daar ,n dealer zit. Als ik jullie was zou ik naar ,n paar dagen de spaken weer even na laten trekken , wat altijd moet.! Ik hoop dat je iets met m,n tips kunt doen . Nog ,n andere leuke tip " als je je treinreis maakt , drink dan met het klimmen je bidon leeg , maak hem boven dicht , het resultaat zie je beneden.!! Nog vele leuke avonturen en tot horens .

    Hauwdo Henk

  • 06 Mei 2014 - 12:26

    Lieke:

    Hoi Hoi,....ja sjef tweede dag zonder jou gaat prima. Maar inderdaad lijkt het alsof je nu op vakantie bent,....dit gevoel houden we vol! hahaha. Geniet ze! xxx

  • 06 Mei 2014 - 13:16

    Willy:

    Hallo Sjef en Josine,

    ja pech dat kun je naar zoon lange reis krijgen, maar daar slaan jullie wel doorheen.
    Sjef ik vind het toch leuk dat je elke dag nog tijd kunt nemen voor een verslag van je reis te maken
    naar alles wat je zo meemaakt.
    het is toch zeer interessant om het ieder keer weer te lezen ,en je ziet wel er zijn genoeg mensen die een reactie terug geven . Verder wens ik jullie nog een fijne fietstocht toe en hopelijk zonder pech.

    groetjes Willy.

  • 06 Mei 2014 - 18:32

    Nic:

    Af en toe gaat er wel ts wat fout,bij de een gaan de spaken er uit, bij de ander gaan de frikandelle er niet door .
    Maar voor alles is een oplossing.
    Geweldige verslagen iedere dag ,ga zo door en nog heel veel fiets plezier.

  • 06 Mei 2014 - 20:52

    Pim:

    Dag saampjes,
    Ff een vraagje: zijn d'r geen fietspaden de bergop?

  • 06 Mei 2014 - 21:18

    Ria En De 51 Jarige Piet:

    Waaaaaw wat even verhalen, en wat een leuke reacties allemaal..
    We hebben ondervonden dat ze heel goed gelezen worden... Hahaha
    Veul volk op Piet zijn 51e verjaardag

  • 06 Mei 2014 - 22:27

    Theo En Marleen:

    Hoi Sjef en Josine,

    Jullie maken wat mee ! Maar jullie weten: het leven gaat niet over rozen en dat geldt ook voor jullie fietstocht :-) Sjef, blijf verslag uitbrengen zodat wij jullie kunnen blijven volgen en kunnen blijven genieten van jullie fantastische fietstocht.

    Wij wensen jullie een gezonde en spannende voortzetting !!!

    Gr. Theo en Marleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 105451

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: