la via flacca.. - Reisverslag uit Gaeta, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu la via flacca.. - Reisverslag uit Gaeta, Italië van sjef boesten - WaarBenJij.nu

la via flacca..

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg sjef

19 Mei 2014 | Italië, Gaeta

Gaeta, 19-05-'14, 19.30 ore


hallo,

wie heeft het hier voor het zeggen?? Gaete… 155 km. oppe teller en we landden hier een uur geleden…!! Niet te geleuven, nie kapot te kriege, ondanks het feit dat er op het laatst nog enkele in zee uitstekende rotsen beklommen moesten worden!! Gelukkig niet helemaal, maar tunnel rijden met een fiets is ook niet alles!!.. 14.30 dus op de fiets én het was droog.. wel nog bewolkt maar de mot was uitgeregend… de Mio tijdens de lunchpauze ingesteld op Gaeta… en mijn Mia vond dat we die dan maar moesten volgen.. én??? het werkte… we hebben al zijn adviezen opgevolgd.. en we kwamen overal goed doorheen, zelfs over fietspaden waar ik zonder Mio, dus alleen met Sjef Benjaminsen en Mia niet op gekomen was.. dus Mio was 'the leader' voor deze middag… via S. Felice Circeo naar Terracina waar de Mio zijn uiterste best deed om ons via een fietspad, links/rechts zigzaggend door heen te loodsen… de weg werd steeds 'mooier' , op een 'gele' weg minder verkeer, op een 'rode' weg meer… maar de Italiaanse kust hier is zo mooi dat ik meer op de zeegezichten lette dan op het achteropkomend verkeer, schitterend… kijk maar of de foto's gelukt zijn…. Sperlonga zoefden we voorbij, die motor achter en onder mij, stampte maar door, geen gekerm, geen gezucht én geen metaalachtig knapje van achter onder Josine…. de laatste chilometros voor Gaeta nog enkele hoge kliffen… 'gelukkig' via tunnels.. relatief kort, maar toch eng.. dat geluid in die tunnel onvoorstelbaar, je weet niet of het afkomstig is van een auto achter je of van een tegenmoet komende… en als je dan ook nog gepasseerd word door een camper met fiets achterop, in zo'n tunnel, mét een tegenligger… dan is er weinig ruimte over in die tunnel dat kan ik je verzekeren, zelfs Josine begon te foeteren en riep "ik hoop dat die zometeen ergens tegenaan rijdt", die was me toch ff boos!! enkele chilometros verder zien we die camper op een parkeerplaats omdraaien en een plek zoeken, ik hoofdschuddend zo van 'nee jongen dat was niet leuk, dat kun je niet maken' en Josine zei: "ik kon nog net nalaten mijn middelvinger op te steken", iets wat ze nooit doet tegenover vreemden, ik weet wel wanneer ze dat wel doet!! enfin… eind goed al goed…. maar wat is dat daar voor ons, wie fiets daar met een grote rode vlag achterop, wat voor vlag ??? een Chinese!! en jawel hoor een volbepakte jonge Chinees, werd door ons ingehaald (vanzelfsprekend wij hebben een ebike en hij niet!!) respect, hij en wij riepen hallo… en fietsten door in die relatief zware beklimming. In Gaeta toen we aan het zoeken waren voor onderdak, passeerde hij ons weer en riep weer, breed lachend, hallo!! Gaeta, een onderdak gevonden in Hotel "SABBIA d'ORO" vrij vertaald 'zand van goud'… daar dus even dat gouden zand van die valpartij van mij en van de kleren afgewassen, zit ik dus nu dit verslag te schrijven onder het genot van een PERONI dal 1846 TRADIZIONE E QUALITA, la birra italiana..
Zo meteen eetplekje zoeken, lekker eten… vino bianco, morgen?? nog maar 107 chilometros naar Napoli.. waar de zoon van de hotelreceptioniste een fan van is… alleen hij wist niet wie ik bedoelde met die Nederlandse speler van P.S.V.; later kwam ook ik weer op de naam van hem Dries Mertens…
Tot later… zonet kreeg ik bericht dat er nog steeds sponsor bedragen binnenkomen, dank hiervoor… totaal bedrag van alle acties die ik i.v.m. mijn afscheid 'organiseerde' op dit moment 7.312,46 Euroos, wie had dat kunnen bedenken; alleen voor diegenen die nog aan 't dubben zijn of zij mijn terugreis per ebike tandem (zonder Josine want die mot werke en de kleinkiendjes zien) te sponsoren, wacht nog ff, d'r zit een kans in dat ik het geregeld krijg.. via TNT hier of Bartolini (Italiaanse firma) naar die camping van dhr. Tito in Trevignano Romano, geregeld krijg… enne meneer van de Wanroijseweg op 't huukske dus ook,
Morgen daarover meer…
De 'achterstallige' sponsoren probeer ik vannavond voor een deel te 'gedenken'
tot straks/morgen dus,

sjef

  • 19 Mei 2014 - 22:55

    Joep:

    Fietste die ook van rechts naar links?

  • 19 Mei 2014 - 23:09

    Henk Arts:

    Buone Sera , jullie hebben heel wat aflaten verdiend! , ondanks de niet zo fraaie schietgebedjes die er soms gevallen zullen zijn !. Knap hoor, dat jullie ondanks motto difisciiles toch door gezet hebben . Morgen Napels zien !,,,,en hopelijk nog vele fietstochten stammen. A propo hebben jullie al ,n hotel in Napels ? Ik heb ooit drie dagen net bij ingang van Pompeii gezeten , ik heb het complex twee dagen bezocht, geweldig!!!. Je ziet hier hoe het dagelijkse zich afspeelde en hoe hoge cultuur hier al was. Nog ,n fijne laatste fietsdag.

    Buone notte. Henk

  • 19 Mei 2014 - 23:34

    Padre Gerardino:

    Beste Sjef en Josine,
    Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit "achteraf" 1 van jullie meest mooie tochten gaat worden.
    Ik heb zelden jullie mogen volgen met zoveel foto's vol bewolking en met zo weinig zon. De ene dag miezerde het en de andere miezerde het ook.
    Maar goed, stoer en sterk als jullie zijn, zien jullie iedere keer weer ergens een lichtpuntje, waardoor het achteraf weer dag vol zon blijkt te zijn geworden.
    Laat morgen jullie laatste dag naar Napels nou es efkes de zon de hele dag schijnen.
    Dit terwijl ik me realiseer dat onze tocht van Burgos naar Valencia de laatste 80 kilometer ook een grote regenbui was en dat we als verzopen katten, de laatste kilometers over de vluchtstrook van een snelweg, het bordje bebouwde kom Valencia passeerden. Dit nam ook niet weg dat we eerst nog een foto moesten maken van het standbeeld van onze held El Cid 's avonds om tien in de stromende regen.
    Heeeeeerrrrrllijk!

    Geniet er van morgen.

    El Padre.

  • 19 Mei 2014 - 23:52

    Herman Van De Bergh:

    Weer zo'n prima verslag van een spannende tocht. Wat mij betreft is het enige minpuntje het drinken van PERONI dal 1846 TRADIZIONE E QUALITA. Dit is bier dat niet uit een Heineken brouwerij komt maar SAB Miller. Ik ga ervan uit dat er geen Heineken te krijgen was en dat de dorst zeer groot was dat er bier van de concurrent gedronken moest worden.

    Een fijne en voorspoedige reis naar Napels gewenst ook namens Elly

    Herman

  • 20 Mei 2014 - 00:26

    Wilma Cornelissen:

    Hoi Sjef en Josine,
    Geweldig om die schitterende verslagen van jullie reis te kunnen lezen. Weer een ervaring rijker. Ik wens jullie nog heel veel plezier tijdens de laatste etappe; Eigenlijk vind ik 't jammer dat jullie al bijna in Napels zijn en dus de verhalen stoppen. Dus, wat mij betreft mag je gewoon ook terug fietsen! Groetjesssssss

  • 20 Mei 2014 - 07:51

    Theo:

    Hallo Sjef en Josine,
    Prachtige reisverslagen, met plezier gelezen,mooie foto,s, geweldige tocht en goed initiatief.
    Ben jaloers tot over m,n oren.
    Ik weet Sjef dat er voor de laatste kilometers al gigantisch veel meerijders zijn.
    Ik ga toch ook nog 100 km meerijden.
    Wees gerust, hoef niet op de stang of achterop, wil die flyer wieltjes en spaken niet nog meer teisteren en belasten.
    Wil niet op mijn geweten hebben dat de flyer voor de streep definitief door zijn hoeven zakt, moegestreden en bezweken aan metaalmoeheid.
    Nee Sjef en Josine, doe het anders, pak gewoon mijn eigen Flyerke, rijd mooi in je kielzog mee, uit de wind achter 2 ruggen, voorzie mijn Flyerke van een GARMIN met de juist route naar Napels, kan ik je evt. nog behoeden voor een verkeerde keuze, voor wat betreft links of rechts afslaan.
    Moeten wel volgens planning over de streep.
    Maak er een mooie finish van, tot in het Langenboomse.
    Theo.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sjef

hallo volgers, Afscheid huisarts Sjef Boesten “Men hoeft mij niet te bedanken, het is aan mij om iedereen te bedanken” Op zaterdag 26 april wordt huisarts Sjef Boesten 65 jaar. “Een mooi moment om er mee te stoppen. Die ochtend verzorg ik een ontbijt in de praktijk voor mijn opvolgers en medewerkers en om 9 uur vertrekken Josine en ik op de fiets naar Napels. Op de eerste Koningsdag zwaai ik dus af, groot feest dus”. En geen afscheidsreceptie? “Nee, dat is niets voor mij. Sowieso wat is afscheid? Ik blijf gewoon in Langenboom wonen, mensen zien me nog best een keer ergens op straat en het is niet zo dat mijn patiënten mij moeten bedanken, ik wil hen bedanken. Ik heb als huisarts hier in het Millse een fantastische tijd gehad dankzij hen, veel lief en leed gedeeld, en ook wel door schade en schande wijzer geworden”. Het was 7 augustus 1978 toen hij in Mill begon. Sjef: “Aan de Dokter Arnzstraat no. 10 had ik mijn eerste praktijk. We begonnen met 600 patiënten, toen was ik qua postuur en praktijk de kleinste huisarts in Mill. Qua postuur ben ik dat nog steeds maar nu met 4000 patiënten wel de ’grootste’ huisartsenpraktijk.” Huisarts Gert van Lieshout gaf een duwtje in de goede richting qua groei. “Die stuurde zijn patiënten, vooral in Langenboom een brief om ze te attenderen op mijn huisartsenpraktijk. Hij had patiënten genoeg en ik kon er nog wel wat gebruiken, een echte buddy voor mij destijds”. In 1981 verhuisde de praktijk naar de voormalige RABObank aan de Julianastraat. “En in 1989 verhuisden we naar de voormalige huishoudschool aan de Langenboomseweg waar we nu nog zitten.” Veel bekendheid kreeg Boesten door zijn acties en trainingen rond stoppen met roken. “Mill is nu nagenoeg rookvrij, dus ik kán rustig stoppen.” Samen met zijn vrouw stapt Sjef Boesten zaterdag 26 april om 9 uur op de tandem om naar Napels te fietsen. “Op 22 mei staat onze vlucht terug geboekt, dus we hebben een week of 4 om de ruim 2300 kilometer te fietsen.” Aan deze fietstocht is een sponsoractie verbonden. Iedereen die Sjef Boesten graag wil bedanken kan lijfelijk maar ook virtueel mee naar Napels fietsen. “Misschien weten de meesten wel dat ik als arts verbonden ben aan de Levenseindekliniek. Mensen die ondraaglijk en uitzichtloos lijden en een euthanasie verzoek hebben en niet door hun eigen arts bijgestaan kunnen worden, verlossen wij middels euthanasie uit hun lijden. Op een zorgvuldige wijze, na tal van gesprekken met hem en zijn naasten én als er aan de zorgvuldigheidseisen, zoals gesteld in de Wet Toetsing Levensbeëindiging op verzoek, is voldaan. Deze stichting bestaat grotendeels dankzij giften en donaties en kan men dus financieel steunen”” Per kilometer die men mee wil fietsen 1 euro overmaken. “Stel dat men kilometer 1349 tot 1359 mee wil fietsen, dan is dat 10 euro. In mijn dagelijks verslag, dat ik op internet plaats, zal ik proberen over iedereen die sponsort een anekdote uit die dikke 35 jaar huisartsenleven te schrijven. Natuurlijk zonder de naam te noemen i.v.m. de privacy, maar ik schrijf wat in mijn verslag zodat diegene weet dat ik aan hem/haar/hun heb gedacht tijdens die gesponsorde kilometers.” Uw bijdrage kunt u overmaken naar Stichting Levenseinde Kliniek ING 4240836 onder vermelding ‘afscheid Sjef Boesten’. Via www.eerstNapelszienendan.waarbenjij.nu is de reis van Josine en Sjef Boesten te volgen en kan iedereen, die wil, zich als volger aanmelden en erop reageren. De praktijk wordt voortgezet door mevrouw Jantien Albers en mevrouw Karlijn Klein Breteler. Zij zullen zich de volgende week in de Neije Krant voorstellen.

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 105574

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 22 Mei 2014

eerst Napels zien en dan ??

Landen bezocht: